جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۱۷
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: امام جمعه موقت دلوار گفت: آتش زدن قرآن را به صراحت می‌توان به عنوان بخشی از تروریسم پروری دانست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام اصغر صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دلوار با تبریک ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و ایام الله دهه‌ی فجر پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آتش زدن قرآن به صراحت می‌تواند به عنوان بخشی تروریسم دولتی و تروریسم پروری دانست و به نظر می‌رسد بخشی از اهداف غربی‌ها در استمرار این اقدامات موهن، سنجش حساسیت مسلمانان و عادی سازی و هنجار سازی اینگونه اقدامات است از همین جهت بایسته و ضروری است تا واکنش‌های مناسب و هوشمندانه و قاطعانه با این اقدامات دین ستیزانه توسط نهادهای دینی و دولت‌های مسلمین صورت پذیرد.

امام جمعه موقت بخش دلوار افزود: روزهای سرنوشت ساز ملت ایران از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است.

وی گفت: مردم ایران ایام دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی خود را از چنگال استکبار جهانی را که مرهون خون‌های مطهر شهیدان و مجاهدت‌های ملت ایران و رهبری امام خمینی بود هر ساله جشن می‌گیرند و جشن‌های امسال باید باشکوه‌تر و کیفی‌تر برگزار شود.

صفری ابراز داشت: خصوصاً اینکه دشمن یکی از اصلی ترین راهبردهای خود را دو رویکرد ‹‹ کتمان ›› و ‹‹تحریف ›› در برابر عظمت واقعه‌ انقلاب اسلامی قرار داده است از این رو ‹‹ ذکر ایام االله›› و ‹‹ جهاد تبیین ›› دو راهبرد مقابله در برابر دشمن است.

امام جمعه موقت بخش دلوار اضافه کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته درباره ذکر ایام الله و بزرگداشت روزهای خدایی خصوصاً دهه‌ی مبارک فجر رهنمودهای راه گشایی را بیان کرده‌اند و فرمودند راهبرد جریان باطل، کتمان ایام الله یا کمرنگ کردن این گونه حوادث است.

امام جمعه موقت بخش دلوار افزود: از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دشمنان تلاش کرده‌اند تا با روش‌های مختلف نقاط قوت نهضت انقلابی مردم ایران از جمله ایام الله را کتمان و انکار کنند.

صفری ابراز داشت: مطالعه وضعیت کشور در زمان رژیم پهلوی گویای این است که با تداوم رژیم محمدرضا شاه اوضاع کشور در سطح کلان و اقتصاد و معیشت مردم در سطح خرد نه تنها بهبود نمی‌یافت بلکه وخیم‌تر هم می‌شد.

صفری افزود: با توجه به این نکته ضروری که پیشرفت هر کشوری در سایه خودباوری و خود شکوفایی میسراست و در شرایطی که رژیم شاه با تقلید کورکورانه از غرب درصدد بود تا در خود آگاه و ناخودآگاه ایرانیان ‹‹ما نمی توانیم›› و برتری فرهنگ تمدن و تکنولوژی غرب را حک کند.

امام جمعه موقت دلوار اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حالی پیروز و موفق به تشکیل و پایداری نظام سیاسی شد که کشور اینگونه وضعیتی داشت.

صفری افزود: با وجود این باگذشت بیش از چهل سال از پیروزی این انقلاب اکنون می‌توان کارآمدی آن را حوزه‌های مختلف بررسی کرد.

صفری ابراز داشت: دستاوردها و کارآمدی انقلاب در حوزه‌های دفاعی – توسعه عمق راهبردی و علم و فناوری درخشان و متمایز و در حوزه اقتصادی به ترمیم و توجه بیشتری نیاز دارد و در حوزه فرهنگی هویتی با وجود تحولات عمیقی که در اثر انقلاب اسلامی در این حوزه رخ داده اما با چالش‌های متعددی مواجه است.

صفری اظهار داشت: تقلیل مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی و برخی مشکلات در نحوه اداره کشور از سوی برخی مسئولین درست نیست و وضعیت نامطلوب معیشت کنونی تمام انقلاب جمهوری اسلامی نیست و تسریع دادن ناکارآمدی برخی از بخش‌ها به کل نظام نوعی مغالطه و بی انصافی است.

امام جمعه موقت بخش دلوار اظهار داشت: موانعی پیش روی نظام اسلامی وجود دارد و طبیعی است که همچون هر نظام سیاسی نتواند به تمام اهداف خود برسد و در زمینه‌هایی دچار نارسایی یا عدم موفقیت باشد.

صفری افزود: دشمن و ایادی مزدور او با پررنگ کردن نقاط ضعف و خلاء ها در پی این است که پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام را در چشم مردم کمرنگ کند.

وی ادامه داد: نقاط قوت متعددی برای جمهوری اسلامی وجود دارد و به مدد جوانان مؤمن و با انگیزه توانسته است پیروزی‌ها و موفقیت‌های فراوانی را به دست آورد که در برخی از آن موارد همچون قدرتمندی سیاسی در منطقه و جهان، صنعت موشکی، غنی سازی اورانیوم، پیشرفت‌های دانش بنیان و موارد بسیاری دیگر جز معدود کشورهای جهان است، حال که دشمن نمی‌تواند این پیشرفت‌ها را انکار کند تلاش می‌کند با تلقین هزینه دار بودن این موارد آنها را از نقاط قوت به چالش تبدیل کند.

امام جمعه موقت بخش دلوار اظهار داشت: ‹‹ اسلام هراسی ›› راهبرد دائمی استکبار در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به سیاست مستمر صهیونیسم جهانی شده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر و خصوصاً پس از رشد و بالندگی اسلام گرایی و به‌ویژه گفتمان مقاومت اقدامات دشمنان در این عرصه بیشتر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر