چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۱۹
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: قبضه افکار عمومی، اصلی ترین نقطه تهاجم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت السلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تبریک ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی با ذکر فرمایشان مقام معظم رهبری (دام ظله) اظهار داشت: امروز بیشترین تحرّک دشمنان علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است.

امام جمعه برازجان افزود: دشمنان برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند، کارهای بسیار انجام می‌دهند، فکرهای بسیاری را در مجموعه‌های فکری برای این کار استخدام می‌کنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوء‌نیّت قدرت‌های بزرگ است قبضه کنند و در اختیار بگیرند. وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت.

وی گفت: این بیانات در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران – ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ بیان شده است.

امام جمعه برازجان با ذکر دهه فجر در نگاه مقام معظم رهبری افزود: خاطره دهه فجر بزرگترین خاطره ملت ملت ما بعد از ورود اسلام به ایران است.

وی با بیان اینکه دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است گفت: دهه فجر آیینه‌ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد و دهه تجدید قوای نیروهای انقلابی و تجدید میثاق ملت با انقلاب است.

وی گفت: دهه فجر عیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم و طغیان را قطع کرد و مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است.

امام جمعه برازجان با نگاهی به مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز داشت: ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و این انقلاب پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

وی اضافه کرد: اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گران‌مایه این شجره پر امید، نیکو است به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا برخی نینگارند که به‌سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند.

مصلح افزود: این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همه آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

امام جمعه برازجان با ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «سلامت و بهداشت» اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۲۱ سال متوسط عمر ایران افزایش داشته است، از ۱۳۵۵ سال به ۱۳۷۶ به دو سال، ۳۰ درصد پزشکان ایران وارداتی از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند.

وی افزود: امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به جمهوری اسلامی ایران می‌آیند و در ۲۷ رشته تخصص تربیت می‌کنیم، در ۱۹۷۳۹ روستای کشور ۳۵ هزار بهورز به‌عنوان پیشگامان نظام سلامت فعالیت می‌کنند.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد خانه‌های بهداشت فقط در هزار و ۵۰۰ روستا بوده است، با اجرای طرح واکسیناسیون ملی فلج اطفال به همت بسیجیان و پوشش ۹۵ درصدی این واکسیناسیون تاکنون فلج اطفال از کشور ریشه‌کن شد، در حالی که کشورهای همسایه هیچ‌کدام نتوانستند، بیماری‌های عفونی مالاریا، سل و وبا در ایران کنترل شده است.

وی گفت: در سال ۵۷ صرفاً با هفت دانشکده پزشکی ۷۰۰ دانشجو داشتیم در حالی‌که حاضر با ۴۷ دانشگاه، ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند و اعضای هیئت‌علمی با ۱۱ هزار عضو هیئت علمی ۱۶ برابر دانشجویان آن زمان هستند، امروز ایران جزو کشورهای برتر جراحی قلب در دنیاست و جز معدود کشورهایی است که عمل پیوند قلب در آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۱۴۰ عمل پیوند قلب در کشور در کارنامه درخشان جراحی قلب در ایران و جهان است، بانک قرنیه در جمهوری اسلامی یکی از بهترین بانک‌های قرنیه دنیا است و ظرف ۲۴ ساعت قرنیه مورد نظر بیمار آماده می‌شود، پزشکان متخصص قبل از انقلاب هفت هزار نفر بوده که به ۷۲ هزار نفر رسیده است و به گزارش سازمان بهداشت جهانی بین ۸۰ تا ۹۴ درصد از جمعیت ایران دسترسی به داروهای ضروری را دارند.

امام جمعه برازجان با ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی» اظهار داشت: در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳/۵ میلیون کیلومترمربع از ۱/۷ کاهش یافت ولی انقلاب اسلامی با وجود هجوم ابرقدرت‌ها یک وجب هم از خاک را از دست نداد.

وی ادامه داد: رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد، بحرین استان چهاردهم ایران با بی عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد، سران کشورها بارها غبطه خود از استقلال بی‌نظیر ایران را ابراز کرده گفته‌اند ای کاش ما هم می‌توانستیم مثل شما آزادانه حرفمان را بزنیم.

وی گفت: دو قرن پیش از انقلاب اسلامی نه تنها عزل و نصب وزیران و نخست‌وزیر حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود، در سال ۵۶، حقوق مستشاران نظامی آمریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بود. آنها بر همه مقدرات مردم حکومت می‌کردند، سفارت آمریکا در تهران با چهار هزار کارمند عملاً اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت، با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید، نتیجه سلطه آمریکا اسرائیل بر اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال ۵۷ این بود که ۴۹ درصد مردم ایران زیرخط فقر بودند، انقلاب اسلامی ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد.

اقدام مذبوحانه اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید

امام جمعه برازجان اظهار داشت: اقدام مذبوحانه اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید، کتاب آسمانی بالغ بر یک میلیارد مسلمان جهان موجبات انزجار و خشم و عصیان پیروان آخرین دین الهی یعنی اسلام مبین و قرآن کریم را فراهم ساخت، متأسفانه برای چندمین بار این حرکت غیرمنطقی و ضد حقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت.

مصلح افزود: این اقدام توهین آمیز در پی حرکت بی شرمانه اخیر آن نشریه بدنام و مزدور فرانسوی در توهین به ساحت ولی امر مسلمین جهان و مرجعیت عالی شیعه که حاکی از استیصال استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار بین المللی در مقابله با اسلام و مسلمانان جهان است.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: ما این اقدام موهن را شدیداً محکوم می‌کنیم و آن را در جهت ترویج اسلام ستیزی، اشاعه تنفر و تفرقه بین جوامع و انسان‌ها تلقی می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر