شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۳۳
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: مسئولان برای حل مشکلات مردم تلاش جدی داشته باشند به گونه‌ای که مردم دلسوزیِ مسئول را ببینند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه نماز جمعه اهرم ‬ با‬ تبریک‬ حلول ماه مبارک رجب، بهار عبادت و تضرع محضر شما مومنین‬ با‬ اشاره‬ به‬ فضیلت‬ این‬ ماه‬ اظهار داشت: ان شاء الله زمینه سازی کنیم که بتوانیم از فیوضات و معنویات ماه مبارک رجب استفاده کنیم که این ماه و ماه شعبان مقدمه ورود به ماه ضیافت الهی در ماه رمضان است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: یکی از مسال مهم معنوی ایام اعتکاف است که مسئولین امر نسبت به فراهم کردن مقدمات مراسم معنوی اعتکاف و پشتیبانی مومنین و خیرین برای نوجوانان و جوانان حتماً اهتمام لازم را داشته باشند که گذر کردن از بهار معنوی رجب و شعبان و رمضان و بی بهره ماندن نوجوانان از این ایام معنوی، مشکلاتی برای آنها ایجاد خواهد کرد که قابل جبران نخواهد بود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ورود به ایام الله چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر گفت: مربیان پرورشی و فرهنگیان و مدیران مدارس و اساتید دانشگاه و ائمه جماعات مساجد نسبت به تبیین اهداف انقلاب اسلامی و بیان فلسفه قیام مردم ستمدیده ایران اسلامی مقابل طاغوت و سلطنت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستمشاهی اهتمام لازم داشته باشند، ما برای نوجوانان خودمان فلسفه قیام مردم را خوب تبیین نکردیم.

پهلوزاده بیان کرد: از اهمیت جایگاه ولایت فقیه نگفته ایم که سیاستمدارانی مثل پوتین و دیگران می گویند قدر ولی فقیه و امام خودتون را بدانید. برای دانش آموز و نوجوان خودمان نگفتیم که سبک زندگی امام و رهبر جامعه امروز ما چطور است در کمال ساده زیستی و استفاده از همان امکاناتی عمومی که برای همه مردم قرار دارد استفاده می کنند، برای دانش آموز و نوجوان جشن ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را بازگو نکرده ایم که چه سرمایه هایی از مملکت برای تشریفات آن استفاده می شد.

امام جمعه اهرم یاد آورشد: جایگاه ایرانِ سال ۵۷ را نمی دانند تا جایگاه امروز ایران ۴۰۱ را بعد از ۴۴ سال بدانندکه به برکت خون شهدا و با وجود ستون خیمه ای به نام ولایت فقیه به جایگاهی رسیده ایم که استقلال و آزادی ایران اسلامی حفظ شده است و دشمن با تمام توان نتوانسته است خللی در اراده جمعی این مردم ایجاد کند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: دشمن همانطور که خود پیامبر را و اجداد طاهرینش را خوب می شناخت و همه آنها را به نحوی می خواست از بین ببرد امروز هم در ادامه همان کارها و فتنه ها اقدام می کند.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولین بدانند مسئولیتی که دارند تنگه احدی است که به آنها سپرده شده است، یک وقت شیطان شما را فریب ندهد که تنگه را رها کنید و برای جمع کردن غنائم و مال دنیا به مردم و انقلاب خیانت کنید زیرا بودند کسانی امثال بنی صدر و دیگران در مسئولیتهای مختلف که برای چند درهم مال دنیا آتش جهنم برای خودشان خریدند.

پهلوزاده افزود: مسئولین نسبت به مشکلات مردم، طوری عمل کنند که مشکلات حل شود و مردم دلسوزیِ مسئول را ببینند نه بعد از ۴۴ سال نسبت به مسئولین اجرایی و دستگاه قضا و مجلسی ها فکر دیگری کنند.

وی گفت: همه مسئولین قوا بدانید نا امید کردن این مردمی که همه دشمنان را نا امید کرده اند بزرگترین گناهی است که فردای قیامت در آتش غضب الهی گرفتار خواهید شد.

لزوم تبیین خدمات نظام

امام جمعه اهرم بیان کرد: مسئولین محترم و روابط عمومی ها راجع به خدماتی که در ایام الله دهه فجر برای مردم افتتاح می شود و یا کلنگ زنی صورت می گیرد به نحو شایسته اطلاع رسانی شود که مردم نسبت به کارکردهای مسئولین اطلاع کامل پیدا کنند.

وی با تبریک ۱۲ بهمن سالروز میلاد باسعادت جواد الائمه علیه السلام مو همچنین سالروز ورود تاریخی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به ایران اسلامی بعد از ۱۵ سال تبعید و آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ان شاء الله در برپایی مراسم های ایام الله دهه فجر با روحیه جهادی نسبت به تبیین مبانی و اهداف انقلاب اسلامی اقدام درخور شان انقلاب اسلامی صورت گیرد که کوتاهی در این امر یعنی باز کردن درهای فتنه است.

پهلوزاده عنوان کرد: اهانت جنون آمیز مدعیان آزادی نسبت به قرآن کریم، نشان دهنده هدف آنها نسبت به اصل اسلام و قرآن است اما به کوری چشم دشمنان، قرآن و اسلام روز به روز در حال تعالی است و آنها در باتلاق خودساخته شهوات گرفتار شده اند و روز به روز در حال غرق شدن در این باتلاق هستند.

وی بیان کرد: این عمل شیطانی را محکوم می کنیم و همه با هم آمریکا، شیطان بزرگ را، با شعار مرگ بر آمریکا رجم می کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر