جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۳۶
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: انتظار داریم در سفر دوم، شهرستان دشتی مورد عنایت ویژه رئیس جمهور محترم قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با تبریک پیشاپیش ولادت باسعادت امام جواد (ع) اظهار داشت: زندگی کوتاه امام جواد (ع) سراسر در راه مبارزه با کفر و استکبار سپری شد.

وی اضافه کرد: اسلام هراسی راهبرد دائمی دشمنان دین خدا بوده و هر زمان که پیشرفت ها و موفقیت های امت اسلام بیشتر شود حجم تلاش آنها در اسلام هراسی و اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی بیشتر و بیشتر می شود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: اقدام بی شرمانه قرآن سوزی غربی ها که این بار در سوئد و با سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی و سران مدعی اروپایی اتفاق افتاد را شدیداً محکوم می کنیم

وی ادامه داد: اهانت به قرآن و انبیا الهی اهانت به همه ادیان آسمانی و شاهدی آشکار بر تروریست پروری اروپایی هاست آنگاه با کمال وقاحت نیروی مجاهد و نهاد انقلابی کشور ما یعنی سپاه قهرمان را تروریست می خوانند.

زاهددوست با اشاره به ایام نام نویسی معتکفین خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت مغتمی برای خودسازی و خلوت با پروردگار استه، هر کس برایش امکان و توفیق فراهم است این فرصت را مغتنم بشمارد و از این فیض عظیم بهره مند شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمن به دنبال کتمان پیشرفت های جمهوری اسلامی و تحریف واقعیت ها است و همواره بر طبل یاس و نامیدی می کوبد تا عظمت انقلاب اسلامی را کم رنگ کند.

امام جمعه خورموج ادامه داد: مردم عزیز ما امسال پرشور تر از گذشته در برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر در صحنه هستند و توطئه پنهان کردن عظمت انقلاب و تحریف واقعیت ها را خنثی می کنند.

وی با اشاره به افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی در شهر خورموج اضافه کرد: امیدوارم افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی که بنام سردار شهید نادر مهدوی مزین شده است برای مردم مایه برکت باشد.

حجت‌الاسلام زاهددوست افزود: برای احداث و تجهیز این درمانگاه تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و امیدوارم در کنار سایر مراکز درمانی موجود این مرکز هم بتواند بخش مهمی از کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان را جبران کند.

وی بیان کرد: از حیث نیروی انسانی این درمانگاه برخی نگرانی ها وجود داشت که به گفته مسئولان امر از ۱۸ نفر نیروی مورد نیاز در این مرکز ۱۶ نفر بومی هستند.

امام جمعه خورموج تاکید کرد: بنده ترجیح دادم در افتتاح این درمانگاه حضور پیدا کنم و از حق و حقوق مردم دفاع کنم و در خصوص کمبودهای این مرکز از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور مطالبه کنم و این کار هم انجام دادم.

وی گفت: در خصوص تامین آمبولانس و تجهیزات آزمایشگاه و استقرار پزشکان متخصص بنده مطالبه کردم و بحمدلله مورد موافقت ریاست سازمان قرار گرفت.

لزوم توجه به اشتغال بومی

زاهددوست اظهار داشت: همچنین در مورد دو نیروی بومی این شهر که از روز اول نگهبان پروژه بوده اند ولی جذب نشدند هم جهت مجوز جذب آنها به صورت رسمی یا شرکتی از ریاست سازمان مطالبه کردم که ایشان هم موافقت کردند.

وی بیان کرد: اینکه نماینده مجلس دغدغه اشتغال نیروهای بومی را داشتند جای تشکر دارد اما بنظرم این دغدغه باید ماه‌ها قبل در تهران پیگیری و به نتیجه رسانده میشد و روز افتتاح یک پروژه زمان اظهار این دغدغه ها نیست.

امام جمعه خورموج ادامه داد: از نماینده مردم در مجلس می خواهم برای اشتغال جوانان ما به جای نامه به رییس یک سازمان، قاطعانه از وزیر کار سوال کنند که چرا شهرستان دشتی از حیث آمار بیکاری در استان بوشهر رتبه اول است؟

وی گفت: از وزیر نفت سوال شود که سهم جوانان بااستعداد دشتی در اشتغال پارس جنوبی و پتروشیمی ها چقدر است؟ همچنین از وزیر نفت این سوال هم بپرسند چرا در خصوص اشتغال در پارس جنوبی و پتروشیمی ها کارت ملی جوانان دشتی را غیر بومی می خوانند؟

وی تاکید کرد: در مورد اشتغال اینها موارد مهمی است که انتظار داریم نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس در تهران مطالبه و پیگیری کند.

زاهددوست با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان بوشهر اضافه کرد: بارها این گلایه کرده ایم که در سفر قبلی رئیس جمهور شهرستان دشتی آن‌طور که شایسته بود مورد عنایت قرار نگرفته است. انتظار داریم در سفر دوم، شهرستان دشتی مورد عنایت ویژه رئیس جمهور محترم قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان، طرح ها و برنامه ها را آماده کنند و بی صبرانه منتظر رئیس جمهور انقلابی مان باشند و تردید نداریم که این سفر برای شهرستان دشتی مایه برکات مضاعف خواهد بود.

امام جمعه خورموج افزود: امیدوار هستیم که شاهد سفر رئیس جمهور به شهرستان هم باشیم و از نزدیک در جریان مشکلات و محرومیت های مردم ما قرار بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر