پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۴۳
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان بوشهر می خواهیم که لایحه کالای ته لنجی به گونه ای تصویب شود که به نفع مردم منطقه و استان باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور به استان بوشهر، اظهار داشت: اعتبارات این سفر باید شفاف سازی شود در دور اول سفر ما نفهمیدیم اعتبارات شهرستان دیر چه بود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مسئولان استان بگویند برای مردم شهرستان دیر در این سفر چه در نظر گرفته اند، افزود: آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی خوب است و موجب ایجاد اشتغال می شود اما انتظار ما این است که مسائلی که در زندگی مردم ملموس است مانند مسئله ته لنجی دنبال و حل و در لایحه‌ای در نظر گرفته اند بازنگری شود.

وی تاکید کرد: ما از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان بوشهر می خواهیم که لایحه کالای ته لنجی به گونه ای تصویب شود که به نفع مردم منطقه و استان باشد.

حسینی بابیان اینکه نام و یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی در دهه فجر زنده نگه داشته شود، گفت: افکار و اندیشه ها و سیره و روش امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری در این ایام بیان شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ما برای پیروزی انقلاب و تداوم آن شهدای زیادی تقدیم کرده ایم که باید یادشان در دهه فجر زنده بماند، یادآور شد: مردم ما همواره در صحنه های مختلف و فراز و نشیب های انقلاب در صحنه بوده و هستند و مسئولان باید در ایام الله دهه فجر به صورت عملی از مردم قدردانی کنند.

وی مسئولان را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: مردم در دهه فجر با گشایشی که در زندگی شان ایجاد می شود امیدوار شوند.

دشمنان دنبال کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب هستند

حسینی گفت: آتش زدن کتاب مقدس چندمیلیارد مسلمان توسط کشورهای اروپایی دل های همه را به درد آورد و این همه دشمنی علیه ایران اسلامی و هجمه به مقدسات با هدف حمله به اسلام صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه چون انقلاب ایران احیاگر اسلام است بیشتر مورد هجمه دشمنان قرار می گیرد، عنوان کرد: دشمنان از دشمنی خود دست برنمی دارند و ما باید در صحنه حاضر باشیم و نسبت به چنین مسائلی بی تفاوت نباشیم.

امام جمعه دیر با محکوم کردن اقدام اهانت کنندگان به قرآن و حامیان آنها، خاطرنشان کرد: قرآن کریم نور خدا هست و با این دسیسه ها و هتاکی ها روز به روز پرفروغ تر می شود و آینده جهان از آن اسلام است.

وی ابراز کرد: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، بنابراین همه کسانی که قلمی دارند در جهت بیان دستاوردهای نظام اسلامی روشنگری کنند.

حسینی با تبریک میلاد امام جواد (ع) و امام علی (ع)، ادامه داد: مبلغین و روحانیون در فاصله این دو میلاد در ترویج فضایل امیرالمومنین (ع) و اهلبیت و تبیین سیره و روش حکمرانی این امام بزرگوار و اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه در غدیر دارد، روشنگری کنند.

وی افزود: ماه رجب یکی از فرصت هایی است که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده است که باید از آن به خوبی بهره برداری کنیم.

حسینی تاکید کرد: نسبت به سفارشاتی که در این ماه شده به ویژه خواندن ادعیه، روزه گرفتن، توسل به اهلبیت اهتمام داشته باشیم و به صورت عملی به اهلبیت توسل کنیم و درس بگیریم.

وی با تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده یکی از شهروندان دیری که اعضای بدن وی را اهدا کرده بودند، تاکید کرد: باید این اقدام نوع دوستانه و انسانی در جامعه تکثیر شود و مردم برای نجات جان دیگران ایثارگری کنند.

امام جمعه دیر گفت: مدارس باید محل امن و آرامش برای دانش آموزان باشند و امنیت اخلاقی حتماً باید مورد توجه باشد و هرکس بخواهد امنیت روانی و ناموسی دانش آموزان را به خطر بیاندازد قطعاً با متخلف برخورد شده و زمینه برای سو استفاده فرصت طلبان ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر