جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۴۸
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: اتحادیه اروپا روز جمعه تصمیم گرفت تا تحریم‌های خود علیه روسیه را به دلیل جنگ علیه اوکراین، 6 ماه دیگر تمدید کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، این در حالی است که اروپا به دنبال اقدامات بیشتری علیه مسکو بوده و کمیسیون اروپا در حال حاضر بر روی پیشنهادات مطرح شده در خصوص بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه کار می‌کند.

اوکراین پیشتر خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بخش موشکی و انرژی هسته‌ای روسیه شده بود. اتحادیه اروپا درصدد توسعه تحریم‌ها علیه بلاروس که همپیمان مسکو به شمار می‌آید، است.

از سوی دیگر توکیو امروز (جمعه) اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را بر ۲۲ شخص و ۳ شرکت روسی اعمال و دارایی‌های آنها در ژاپن را مسدود کرده است.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن در بیانیه‌ای گفت: «در پی وضعیت اوکراین و جهت کمک به تلاش‌های جهانی برای بازگرداندن صلح، ژاپن به همراه دیگر کشورهای بزرگ، ممنوعیت صادراتی [علیه روسیه] اعمال می‌کند».

طبق این بیانیه، ژاپن صادرات اقلام دارای کاربرد دوگانه، دارو، مواد و تجهیزات اتمی، مواد شیمیایی، مواد منفجره و قطعات رباتیک به ۴۹ سازمان روسی را که می‌تواند در ارتش روسیه مورد استفاده قرار گیرد، ممنوع کرد.

پیش از این، «دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن را به «اطاعت شرم‌آور» از ایالات متحده متهم کرده و گفته بود گفت که این شرم تنها با خودکشی به سبک ژاپنی‌ها در جلسه کابینه ژاپن پس از بازگشت کیشیدا از بین می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر