پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۴۹
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم سالروز پیروزی انقلاب، گفت: مردم و مسئولان حضور باشکوهی در مراسم دهه فجر داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک ماه رجب اظهار داشت: این ماه یکی از فرصت هایی است که خداوند در اختیار بندگانش قرار داده که باید این توفیقات را از دست ندهیم و از اوقات ساعات و دقایق این ماه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فضایل ماه رجب زیاد است اضافه کرد: در روایت آمده است که وقتی ماه رجب فرا می رسید پیامبر (ص) مسلمانان را جمع می کرد و برای آنان خطبه می خواند و می فرمود ماه بزرگ و مبارکی بر ما سایه افکنده است و خدا در این ماه رحمت را بر بندگانش فرو می‌ریزد و رحمت خدا بر امت من به شدت فرو می ریزد.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: نباید کاهلی و سستی کنیم؛ فرصت مهیا است و سفره گسترده است. امام کاظم فرمود: ماه رجب نام نهری در بهشت است که سفیدتر از شیر و شیرین تر از عسل است و هر کس در ماه رجب روزه بگیرد خدا از آن نهر به او می نوشاند.

وی به فرازهایی از فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با زنان اشاره کرد و ادامه داد: بعد از انقلاب زنان در جمهوری اسلامی جایگاه خود را پیدا کردند و به حق و حقوق خود رسیدند. دشمن و آنها که در زمین دشمن بازی می کنند این را نمی پذیرند.

هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: در دوره قبل از انقلاب زنان فرهیخته و دانشمند و پزشک و متخصص انگشت شمار بودند. دانشگاه ها و دانشجویان را مقایسه کنید و ظرفیت و تعداد دانشجویان زن را ببینید که چقدر افزایش پیدا کرد.

امام جمعه عسلویه به بخش‌های از خدمات دولت در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: افزایش ۲۰۰ درصدی ترانزیت کالا در گمرکات کشور، افزایش صادرات و واردات کشور علیرغم تحریم ها اشتغال زایی برای پنج هزار نفر در خوزستان، شانزدهمین صادرکننده فولاد در جهان بخش های از خدمات دولت است.

وی تاکید کرد: برخی می گویند دولت چه کار کرده است؟ دولت کارها و خدمات بزرگی انجام داده است و درست است بحث گرانی‌ها و معیشت مردم یکی از مشکلاتی است که به چشم می آید اگر این مشکل هم حل شود خدمات دولت بیشتر لمس می شود.

امام جمعه عسلویه افزود: این روزها دشمنان به مقدسات مسلمانان هتک حرمت می کنند؛ گاهی به پیامبر به مقدس ترین کتاب آسمانی اهانت می کنند و با فکر واهی خود فکر می کنند با اهانت به قرآن می توانند قرآن را منزوی کنند ولی کور خوانده اند.

وی تصریح کرد: اعتراضات مسلمانان شروع شده و انس با قرآن بیشتر می شود، قرآن از مهجوری بیرون می آید. اگر هم مردم از قرآن غفلت هم کرده باشند هوشیاتر می شوند. ما این حرکت ضد بشری را محکوم می کنیم قرآن خودش جواب اینها را خواهد داد.

هاشمی‌نژاد با محکومیت تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط پارلمان اروپا گفت: نسبت به سپاه حرف های یاوه و بی ارزش می زنند و به خیال خام خود می خواهند مردم از سپاه جدا کنند.

وی بیان کرد: در سراسر دنیا هر انسانی حس و بویی از انسانیت داشته باشد کارها و خدمات ارزشمند سپاه را می ستاید. اگر قدری منصف باشند سپاه را خادم انسان‌های مظلوم و محروم می‌دانند. سپاه ضد تروریست و مدافع محرومین است؛ فلسفه وجودی سپاه غیر از خدمت چیز دیگری نبود.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: کارنامه سپاه بسیار درخشنده است و این بادها سپاه را نمی لرزاند و به کوری چشم دشمنان روز به روز در بین مردم محبوب تر می شود و خارچشم دشمنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از سپاه حمایت از ارزش های دینی مکتب و قرآن است و تا پای جان کنار سپاه هستیم، خون ما خون سپاه است و هیچ وقت از سپاه جدا نمی شویم و اجازه نمی دهیم به سپاه دهن کجی کنند. مردم قدردان خدمات سپاه هستند و سپاه در بحران‌های متعدد برای مردم خدمات بزرگی کرده است.

هاشمی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر از مردم و مسئولین خواست در تمام برنامه های بزرگداشت دهه فجر شرکت کنند. در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن حضور با شکوه داشته باشند.

وی با بیان اینکه این ۲۲ بهمن استثنایی است ادامه داد: مسئولین باید در برنامه ها شرکت کنند و حضور فعال داشته باشند. در دهه فجر خدمات نظام برای مردم بیان کنیم، خیلی ها هستند به این معنا توجه ندارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر