پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۶۶۷
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: درمانگاه تأمین اجتماعی خورموج بدون حضور مردم و مسئولین شهرستانی افتتاح شد و مدیران تأمین اجتماعی نتوانستند پاسخگوی مطالبات جوانان دشتی باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان دشتی احداث درمانگاه تأمین اجتماعی بود؛ موضوعی که در سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد و اواخر سال گذشته تکمیل شد.

یکی از دلایل تأخیر در راه اندازی این پروژه مهم در شهرستان تأمین نیروی انسانی بوده موضوعی که جوانان شهرستان مطالبات زیادی در این خصوص داشتند و به نوعی در محافل و جلسات زیادی به این موضوع تاکید می‌کردند.

با توجه به نرخ بالای شهرستان دشتی در بیکاری جوانان این دیار خواستار جذب نیروهای بومی در این درمانگاه شدند ولی این مهم تحقق پیدا نکرد.

تأمین اجتماعی استان بوشهر نتوانست پاسخگوی افکار عمومی و مطالبات به حق و جدی جوانان شهرستان باشد و به نوعی حتی جواب مکاتبات مسئولین هم در این خصوص نداد.

راه اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی که به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام محسوب می‌شود مردم همواره قدردان آن هستند که در دولت ایران قوی به بهره برداری رسید باید با حضور پرشور مردم به بهره برداری برسد تا کام آنها شیرین شود ولی متأسفانه این افتتاح در خاموشی مطلق و بدون حضور مردم و مسئولین محلی افتتاح شد.

خدمات نظام و دولت مردمی ایران قوی متعلق به مردم است ولی متأسفانه مجموعه تأمین اجتماعی به این موضوع توجه‌ای نکردند و در سکوت کامل رسانه‌ای و بدون اطلاع رسانی لازم به مردم پروژه را افتتاح کردند.

جوانان شهرستان دشتی انتظار دارند مجموعه تأمین اجتماعی استان ضمن پاسخگو بودن به مطالبات آنها موضوع جذب نیروی انسانی در درمانگاه به صورت شفاف بیان کنند.

جوانان شهرستان دشتی قطعاً در سفر اخیر رئیس جمهور به استان پیگیر این موضوع خواهند شد و مجموعه تأمین اجتماعی باید پاسخگوی این موضوع باشند.

لزوم پاسخگو بودن تامین اجتماعی

فرماندار دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر اقدام ارزشمند نظام و دولت در احداث و راه اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی گامی مهمی در ایجاد امیدواری مردم نسبت به آینده عنوان کرد و گفت: یکی از مطالبات چندین ساله مردم و مسئولین احداث درمانگاه تأمین اجتماعی بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این مهم تحقق یافت.

علی بحرانی افزود: اوایل سال جاری و با توجه به زمزمه‌هایی مبنی بر افتتاح این درمانگاه جوانان این شهرستان خواستار جذب نیروهای بومی در این مجموعه شدند.

وی ادامه داد: ما این موضوع را به اتفاق نماینده مردم دشتی و تنگستان در سفر چند ماه گذشته به تهران و دیدار حضوری با مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی انتقال دادیم و دغدغه‌های جوانان را به گوش آنها رساندیم.

بحرانی تصریح کرد: در این مدت جوانان شهرستان خواستار شفاف سازی و پاسخگو بودن مجموعه تأمین اجتماعی شدند ولی متأسفانه کسی به این موضوع توجه‌ای نکرد.

لزوم استفاده از نیروهای بومی

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز به خاطر دغدغه جوانان در این مراسم شرکت نکردم گفت: یکی از مطالبات جدی ما از مجموعه تأمین اجتماعی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی در درمانگاه تأمین اجتماعی بود.

غلامحسین کرمی افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری جوانان شهرستان انتظار داشتم از نیروهای بومی منطقه استفاده شود.

وی ادامه داد: قطعاً این موضوع در مجلس پیگیری خواهیم کرد و جهت احقاق حق و حقوق موکلینم ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد.

کرمی اضافه کرد: مجموعه تأمین اجتماعی باید پاسخگو اقدامات خود در این زمینه باشند.

دنبال جلب رضایت مردم هستیم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی روز گذشته در آیین افتتاح این درمانگاه اظهار کرد: مایه مباهات است که در ماه پرفیض رجب و در آستانه دهه مبارک فجر درمانگاه تامین‌اجتماعی شهید نادر مهدوی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

میرهاشم موسوی اضافه کرد: با احداث درمانگاه یادشده خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و دارویی و خدمات آزمایشگاه به مردم منطقه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: با احداث درمانگاه شهید نادر مهدوی زیرساخت لازم برای توسعه خدمات درمانی در شهرستان دشتی فراهم شده که این مهم در آینده و با جذب پزشکان متخصص با کمک و مشارکت مسئولان محلی فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: امیدواریم با توسعه خدمات بخش‌های تخصصی در آینده نزدیک رضایت هر چه بیشتر بیمه‌شدگان و بازنشستگان و آحاد مردم منطقه فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر