پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۲۷۳۵
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: درحال حاضر میزان ذخایر آبی سد‌های کشور ۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، حاکی از پرشدگی ۴۰ درصدی ظرفیت مخازن سد‌ها و خالی بودن ۶۰ درصد این ظرفیت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، بررسی جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (۱۲۸ روز ابتدایی سال آبی) در مجموع ۷ میلیارد و ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های کشور شده که در مقایسه با ورودی ۹ میلیارد و ۲۷۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۲۱ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور به منظور مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی رهاسازی شده که مقایسه این میزان، با خروجی ۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون مترمکعبی آب از سد‌ها در مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش ۱۲ درصدی در این بخش است.

درحال حاضر میزان ذخایر آبی سد‌های کشور ۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، حاکی از پرشدگی ۴۰ درصدی ظرفیت مخازن سد‌ها و خالی بودن ۶۰ درصد این ظرفیت است.

میزان ذخایر سد‌های کشور در روز مشابه سال گذشته (هشتم بهمن ۱۴۰۰) بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب بوده که مقایسه آن با ذخایر فعلی سدها، نشان‌دهنده کاهش ۶ درصدی ذخایر سد‌ها در سال جاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر