چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۷۵۹
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی و بنگاه‌های اقتصادی در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار و ۷۷۸ مورد تخلف محرز و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش فکرشهر، نصرالله کشاورز روز یکشنبه در نشست خبری مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با خبرنگاران، اعلام کرد: امسال در قالب چهار نوع عملیات بازرسی و نظارت، ۱۹هزار و ۱۲۷ بازرسی از واحدهای صنفی استان بوشهر انجام شده است.

وی افزود: در قالب عملیات بازرسی و نظارت میدانی، تیم‌های ۲ نفره بدون وصول شکایت به واحدهای صنفی سر می‌زنند که از ابتدای امسال، تا کنون در این بازرسی‌ها ۸۸۳ مورد تخلف صنفی کشف و تشکیل پرونده شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: گشت‌های نظارتی صمت در مناسبت‌های مختلف مانند ماه رمضان، عید نوروز، بازگشایی مدارس، یلدا و دیگر ایام خاص، با هماهنگی و همکاری اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و در برخی موارد با همکاری دادستانی و با تمرکز بر گروه‌های کالایی خاص اجرا می‌شود.

وی با اشاره به عملیات رسیدگی به شکایت‌های مردمی به عنوان یکی دیگر از بازرسی‌های انجام شده، اظهار کرد: از ایتدای امسال تا کنون، یکهزار و ۷۶۴ مورد شکایت مردمی رسیدگی و بازرسی‌های نامحسوس انجام شده که در این بین ۵۰۴ مورد آن تخلف محرز و تشکیل پرونده شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: برخی از شکایت های مردمی ماهیت پیچیده‌ای دارند و نیازمند بررسی کارشناسی هستند که در این صورت ۲ محور برای بررسی این پرونده‌ها تعریف شده است؛ استفاده از کارشناسان اتحادیه‌ها هزینه‌ای برای شاکی ندارد و از وظایف این اتحادیه‌ها به شمار می‌رود اما در صورت انتخاب شاکی برای بهره بردن از کارشناسان رسمی دادگستری هزینه کارشناسی به عهده او خواهد بود.

کشاورز بیان کرد: رصد شکایت‌ها به صورت سامانه‌ای است و در هر مرحله با اعلام کد رهگیری برای شاکی امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: گشت مشترک از دیگر عملیات بازرسی چهارگانه صمت است که در هماهنگی با نهادها و سازمان‌های دیگر مانند اتاق اصناف و بهداشت انجام می‌شود و امسال تا کنون ۲ هزار و ۳۹ بازرسی در این قالب انجام و ۵۹۶ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

کشاورز اعلام کرد: ارزش ریالی مجموع پرونده‌های تخلف صنفی استان بوشهر در سال جاری ۱۰میلیارد و ۱۱۸ میلون تومان است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس بازرسی‌های چهارگانه بیشترین شکایت‌ها در بخش عرضه کالا مربوط به شرکت‌های خودرو ساز، تلفن همراه، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و مبلمان و در زمینه خدمات بیشترین شکایت‌ها از آرایشگاه‌ها، آژانس‌های املاک، شرکت‌های باربری و تعمیرگاه‌های خودرو انجام شده است.

کشاورز افزود: بر اساس بازرسی‌های میدانی انجام شده، بیشترین تخلفات در واحدهای سوپر مارکت، پوشاک، میوه و تره بار و نانوایی‌ها ثبت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر