پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۷۸۷
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری نسبه به وضعیت نامساعد دریایی در آب‌‎های خلیج فارس محدوده ساحل بوشهر هشدار سطح قرمز (اقدام فوری و همه جانبه) اعلام می‌شود.

به گزارش فکرشهر،  پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت به‌سبب وزش باد بسیار شدید جنوب شرقی، خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر بشدت مواج و توفانی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی این مدت سرعت باد بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در سواحل ۲ تا سه متر و در فراساحل سه تا چهار متر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در مدت یاد شده در ساحل و فراساحل استان بوشهر نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی، ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی و احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی هشدار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در این راستا انتظار است لغو همه ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، آمادگی دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با خسارات احتمالی، اجتناب از برپایی کمپ، اجتناب از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و همه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مساعدی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، تا فردا ظهر جو استان بوشهر به طور نسبی آرام پیش بینی شده اما از اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی از شمال استان و گسترش تدریجی آن به بخش‌های مرکزی و جنوبی تا اواخر هفته، برای استان بوشهر وقوع رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بتدریج جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، روی دریا ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۰۱، جزر اول ساعت ۰۶:۵۳، مد دوم ساعت ۱۴:۲۵ و جزر دوم ساعت ۲۲:۳۴ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر