جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۷۹۴
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن مپنا بوشهر با ظرفیت تولید ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز آماده افتتاح است، با افتتاح این طرح آبرسانی مشکل جیره‌بندی آب در بوشهر پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش فکرشهر هب نقل از ایسنا، احمد محمدی‌زاده یکشنبه ۹ بهمن در جلسه شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر تا پایان سال شاهد سه برنامه و رویداد مهم است اظهار کرد: دهه مبارک فجر، دور دوم سفر استانی هیئت دولت و رئیس جمهور و حضور گردشگران نوروزی از جمله برنامه‌های مهم استان بوشهر تا پایان سال است.

وی خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی را برشمرد و با اشاره به اینکه استان بوشهر قبل از انقلاب از خدمات و زیرساخت‌های اولیه بی‌بهره بود گفت: استان بوشهر قبل از انقلاب اسلامی از امکانات راه مناسب، آبرسانی، برق‌رسانی، بهداشت، درمان و طرح‌های عمران و آبادانی بی‌بهره بود.

استاندار بوشهر با اشاره به توطئه دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزود: در ۴۴ سال گذشته توطئه و دسیسه‌های گوناگونی علیه نظام اسلامی از سوی دشمنان ایجاد شده که با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و حضور مردم یکی پس از دیگری این توطئه‌ها خنثی شد.

محمدی‌زاده با اشاره به فتنه اخیر دشمن بیان کرد: دشمن در این فتنه و توطئه قصد ایجاد فاصله بین مردم و نظام داشت که با درایت مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم فهیم، دشمن در این توطئه شکست خورد.

وی دهه فجر را فرصتی مهم برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر برنامه مهمی تدارک دیده شده که افتتاح و آغاز طرح‌های عمرانی و اقتصادی از آن جمله است.

استاندار بوشهر افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های عمرانی و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این طرح‌ها به استثنای پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

محمدی‌زاده از افتتاح طرح آب‌شیرین‌کن در جنوب استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: طرح آب‌شیرین‌کن سیراف به جم که عملیات اجرایی آن ۱۴ سال پیش آغاز شده بود با تلاش در دولت سیزدهم به نتیجه رسید و در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آبرسانی شهرستان جم در وضعیت بحرانی قرار دارد خاطر نشان کرد: در دور دوم سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به بوشهر ۱۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن سیراف به جم وارد مدار می‌شود و تا تابستان آینده این ظرفیت به ۲۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر از افتتاح آب‌شیرین‌کن وحدتیه دشتستان به ظرفیت تولید ۶۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد و تصریح کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن مپنا بوشهر با ظرفیت تولید ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز آماده افتتاح و این درحالی است که تلاش می‌شود تمام ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب این پروژه وارد مدار بهره‌برداری شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: با افتتاح این طرح آبرسانی مشکل جیره‌بندی آب در بوشهر پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

وی ساخت و آبگیری سد باغان و طرح‌های پرورش میگو را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد و افزود: واگذاری طرح‌های پرورش میگو به صاحبان اصلی آن که مردم روستاهای همجوار این طرح‌ها هستند از دیگر برنامه‌ها است که ۶۵۰ هکتار اراضی پرورش میگو به ۴۴۰ نفر در سفر رئیس جمهور به مردم در قالب شرکت‌های تعاونی واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر افتتاح طرح‌های مختلف صنعتی، معدنی و تولیدی را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با افتتاح مرکز تولید غذای آبزیان ظرفیت این بخش از ۱۲ هزار تن به ۲۴ هزار تن افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده خدمت صادقانه به مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید با ارائه خدمات مطلوب، زندگی برای مردم راحت شود چراکه مسئولان وام‌دار مردم هستند و خدمات باید کریمانه و با احترام به مردم انجام شود.

وی آغاز ساخت بنادر در شهرهای شمالی استان بوشهر را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و گفت: در دور دوم سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های مهمی اجرا و افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر نرخ تورم در استان بوشهر را نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر دانست و از کاهش نرخ بیکاری خبر داد و خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری از ۹ درصد اکنون به ۷.۲ درصد کاهش یافته است.

محمدی‌زاده تعهد اشتغال استان بوشهر در سال جاری را ۲۱ هزار فرصت شغلی دانست و تصریح کرد: تاکنون ۲۳ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال ثبت و اشتعال ایجاد شده است، ولی هدف‌گذاری اشتغال تا پایان سال باید به ۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر