شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۸۴۷
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: همه دستگاه‌ها، ادارات خدمات رسان و مسئولان ستاد سفر شهرستان گناوه با همکاری هم با آماده کردن زیرساخت‌ها و امکانات شرایط ارائه خدمات بهتر به گردشگران را فراهم کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد تقی صفری بعد از ظهر دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات و پیش بینی حضور گستره مسافران در شهرستان گناوه، انتظار می‌رود همانگونه که در سال گذشته با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها در کنار یکدیگر به خوبی از مهمانان و گردشگران در شهرستان پذیرایی شد در نوروز ۱۴۰۲ نیز با تجربه بیشتر و اراده قوی‌تر و با مدیریت واحد در ایام تعطیلات بتوان از مسافران به بهترین نحو پذیرایی کرد.

فرماندار گناوه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها، ادارات خدمات رسان و مسئولان ستاد خدمات سفر شهرستان با همکاری و در کنار هم با آماده کردن زیرساخت‌ها و امکانات شرایط ارائه خدمات بهتر و پذیرایی مطلوب از مهمانان گردشگران را فراهم کنند، افزود: انتظار داریم با تکیه بر تجربه سال گذشته و رفع نواقص و معایب و تقویت نقاط مثبت و بهره گیری از پتانسیل‌های شهرستان و استان این ایام را به بهترین نحو پشت سر بگذاریم.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان از مدیران کل در مرکز استان برای رفع کمبودها و کاستی‌ها کمک بگیرند و و هر یک از کمیته‌ها ستاد بر حسب شرح وظایف عمل کنند.

تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر هر ۱۰ روز یک بار

فرماندار گناوه با بیان اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان تا قبل از ایام نوروز هر ۱۰ روز یک بار تشکیل خواهد شد گفت: دبیری ستاد بر عهده رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان برعهده دارد و هر یک از مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات سفر نیز زیر مجموعه‌ی خود را فعال کنند.

صفری یادآور شد: اقدامات انجام شده کمیته‌ها هر ۱۰ روز یک بار در نشست ستاد بررسی می‌شود لذا همه دستگاه‌های متولی نیازمندی‌ها را مکاتبه و گزارش اقدامات خود را در جلسه ستاد خدمات سفر ارائه دهند.

برای رفع ترافیک راهکار ارائه شود

فرماندار گناوه با بیان مشکلات مربوط به کمبود پارکینگ و ترافیک شهر گناوه گفت: پلیس راهور و نیروی انتظامی هر گونه تدابیری برای رفع مشکلات ترافیکی به ویژه در خیابان‌های منتهی به میدان مرکزی و بازار تجاری در ایام تعطیلات در شهر در نظر دارند مکتوب و ارائه دهند تا در جلسه آتی شورای ترافیک شهرستان مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: سالن‌های سرپوشیده ادارات ورزش و جوانان، هلال احمر، آموزش و پرورش و هر کدام از ادارات دارای سالن آماده و مهیا شوند تا در مواقع بحران احتمالی و شرایط آب و هوایی نامساعد برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه افزود: اداره آب تدابیری برای تأمین و ذخیره آب و جانمایی مخزن در ساحل در نظر بگیرد و محل استقرار مخزن ذخیره آب آماده شود تا آب مورد نیاز ساحل تأمین و مشکلی در این زمینه در ایام تعطیلات پیش رو وجود نداشته باشد.

فرماندار گناوه بیان کرد: اداره بندر در زمینه ساماندهی قایق‌های تفریحی و گردشگری و مشکلات آن بررسی و برای رفع آنها هماهنگی شود.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه بر تأمین روشنایی، نظارت بر مسائل بهداشتی، نظارت بر قیمت اقلام و کالاها توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد و افزود: ذخیره مواد غذایی لازم با توجه به حجم بالای ورود مسافران به شهرستان پیش بینی ودر دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مخابرات نسبت به نصب دکل اینترنت در کنار ساحل تدابیر لازم را بیاندیشد تا مشکلی در این ایام در حوزه‌های اینترنتی و مخابراتی نباشد.

فرماندار گناوه گفت: هرگونه ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر توسط دستگاه‌های اجرایی و خصوصی تا روز ۱۵ اسفند جمع آوری و تعطیل شود.

صفری گفت: بکارگیری اتباع بیگانه غیرقانونی است و شهرداری از بکارگیری این افراد در ایام نوروز پرهیز کند. و همچنین هر گونه واگذاری غرفه‌ها و بازارچه‌ها، اسکان و پارکینگ در ساحل و پارک‌ها برابر ضوابط قانونی و با هماهنگی‌ها دستگاه‌های نظارتی انجام شود.

وی بیان کرد: پلیس راه از تردد وسایل نقلیه سنگین در مسیر جاده ساحلی ممانعت کند و نسبت به نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر