شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۸۹۱
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: جابه جایی مسافر و کالا و اقلام موردنیاز بین بندر گناوه و جزیره خارگ که به علت شرایط ناپایدار جوی به مدت پنج روز متوقف شده بود، روز سه شنبه از سر گرفته شد.

به گزارش فکرشهر، کیامرث جوکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از سرگیری تردد دریایی بین گناوه و خارگ از روز جاری با بکارگیری شناور مسافربری "مهبد" آغاز شده است و روزانه ۷۰ مسافر را در ۲ نوبت در این مسیر جابه‌جا می‌کند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی به عمل آمده این شناور از گناوه در ساعات هشت و ۱۳ به سمت جزیره خارگ و ۱۰:۳۰ دقیقه و ۱۵:۳۰ از خارگ به گناوه ، اقدام به جابجایی مسافران خواهد کرد.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه اظهارکرد: همچنین ۲ فروند لندینگ کرافت "کیکاووس" ، " آراباختر" در زمینه جابه جایی اقلام و کالاها با طی مراحل قانونی و انجام امور گمرگی در ساعت ۱۳ از گناوه به خارگ و ۲۲ از خارگ به گناوه فعالیت خود را از روز جاری از سر گرفتند.

بندرگناوه در شمال استان بوشهر به عنوان پسکرانه اصلی خارگ نقشی مهم در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مایحتاج موردنیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر و ۱۷ مایلی گناوه واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر