شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۹۷۵
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: فرماندار دشتستان با اشاره به وجود ۵۷ مدرسه تخریبی در این شهرستان گفت: دشتستان در حوزه آموزش و پرورش مظلوم واقع شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، احمد بنافی صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: در دهه فجر امسال طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهمی در دشتستان به بهره‌برداری رسید که اعتبارات این پروژه‌ها نسبت به سال قبل ۱۰ برابر شده است.

وی از افتتاح بزرگترین کارخانه آرایشی و بهداشتی در غرب آسیا با اعتبار اولیه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در دشتستان با حضور رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی دشتستان و روابط عمومی‌های مربوطه در دهه فجر اقدامات ارزنده ای ارائه کردند و در این حوزه شاهد حرکت خوبی بودیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به تعریض، بهسازی و ایمن سازی بیش از ۱۲۰ کیلومتر در حوزه راه در این شهرستان بیان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه آب سرمایه گزاری شده و پروژه‌ها در حال انجام هستند.

وی به توسعه زیرساخت‌های بخش سلامت اشاره کرد و ادامه داد: شهر برازجان به ۴۰ کیلومتر دیوار حفاظتی نیاز دارد که از اول انقلاب تاکنون ۲۰ کیلومتر آن انجام شده و در سال جاری با اقدامی بزرگ و جهادی شاهد اجرای ۱۰ کیلومتر دیوار حفاظتی در این شهر بودیم.

ایجاد ۳ ناحیه صنعتی

بنافی به بخش خصوصی و سرمایه گزاری در شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: توسعه شهرک صنعتی و اضافه شدن ۳ ناحیه صنعتی در بخش‌های شبانکاره، سعدآباد و آب‌پخش در دستور کار قرار گرفته که همگی نشان از تولید ثروت ملی در شهرستان است و باید هدفمند باشد.

وی به تأمین زمین برای سرمایه گزاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید با شناسایی سرمایه گذاران برای توسعه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در شهرستان تلاش کنند.

بنافی با بیان اینکه دشتستان در حوزه آموزش و پرورش مظلوم واقع شده و دارای ۵۷ مدرسه تخریبی است، افزود: در سال جاری عملیات اجرایی نوسازی ۱۲ مدرسه در شهرستان آغاز شده و امید داریم با برنامه ریزی هدفمند در ۴ سال پیش رو تمامی مدارس را نوسازی کنیم.

وی در خصوص حوزه مسکن عنوان کرد: برای اولین بار و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری واگذاری زمین برای خانواده‌های سه فرزندی در دشتستان انجام خواهد شد.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند تمامی اقدامات خود را به مردم اطلاع رسانی کنند و زمینه ایجاد نشاط، امید آفرینی و خنثی سازی نقشه دشمنان را فراهم سازند.

وی به سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر طی هفته آینده اشاره کرد و گفت: در این سفر آغاز عملیات اجرایی چند پروژه بزرگ، بازدیدها، فراخوان‌های مردمی، جلسه در شورای برنامه ریزی و دیدار با اقشار مختلف مردم انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر