پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۹۷۶
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی سال جاری هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار از مبدا این استان توسط ناوگان حمل و نقل سنگین به نقاط مختلف کشور منتقل شده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال جاری هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل سنگین از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از سه هزار و ۳۰۵ دستگاه ناوگان باری جابجا شده است، افزود: عمده کالاهای جابجا شده از استان شامل محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی و گازی، کود، گازوئیل و سیمان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

اخترشناس تصریح کرد: ۱۵۹ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا، سه هزار و ۳۰۵ دستگاه ناوگان باری و چهار هزار و ۹۹۲ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های عسلویه، بوشهر و دشتستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: از ابتدای سال جاری بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

اخترشناس خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر