شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شبانکاره مطرح شد:
فکرشهر: تاکنون هیچ مقداری از سهمیه قیر تعلق گرفته، به شهرداری نرسیده است/ حمایت از تیم های ورزشی و اصلاح چمن آزادی شبانکاره/ نصب پایه های روشنایی جدید/دغدغه های شورا و شهروندان درباره دو بیمارستان بی سرانجام شبانکاره...
کد خبر: ۱۳۳۰۵۲
پنجشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: شهردار شبانکاره اظهار داشت: یکی از خواسته های اصلی شهروندان و شورای شهر ساماندهی بلوار خلیج فارس به طول ۶ کیلومتر است؛ مقدمات کار آن شروع شده و امیدواریم یکی از نقاط اصلی که چشم شهر هم است، به بهترین شکل درآید تا باعث خوشحالی مردم هم شود.

به گزارش «فکرشهر»، «سجاد ستوده» در نشست خبری که با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد، افزود: با شروع اصلاح بلوار خلیج فارس، فاز اول آن حدود ۵۰۰ متر و با بودجه ۷۰۰ میلیون تومان آغاز و به پایان رسیده است.

آغاز بازسازی آرامستان شهر شبانکاره

ستوده ادامه داد: دو رودخانه فصلی (دره) داریم که ۵۰ درصد دیوارکشی یکی از آنها انجام شده و بقیه در حال اجراست؛ همچنین کلنگ زنی دیگر دره (رودخانه فصلی) شهر نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی درباره آرامستان شهر شبانکاره نیز گفت: آبگرفتگی آرامستان پس از باران، باعث رنجش و زحمت شهروندان می‌شود و بر همین اساس، بازسازی آرامستان آغاز شده که امیدواریم در اولین فرصت به اتمام برسد.

شهردار شبانکاره بیان داشت: عملیات اجرایی برای اصلاح و بهسازی گلزار شهدای شهر نیز آغاز شده و ان شااله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که کاشت گونه های مفید با توجه به آب و هوای شهر را انجام داده ایم، گفت: کاشت ۱۰۰۰ درخت توکومن، چریش و برهان گلی را انجام داده ایم و ۳هزار گل نیز خریداری شده تا در آستانه عید نوروز جلوه زیبایی به شهر داده شود.

ستوده گفت: رنگ آمیزی دیوارهای سطح شهر، خرید سطل زباله، نصب صندلی و زیباسازی پیاده روهای سطح شهر، از جمله دیگر مواردی است که در راستای زیباسازی شهر انجام گرفته است.

وی افزود: کارهای بهسازی و زیباسازی بوستان آزادی که پارک اصلی ما است و سایر پارک های محلات نیز در حال انجام است.

جهادی به نام سنگ فرش کوچه های بن بست شهر

شهردار شبانکاره با تاکید بر اینکه «۸ هزار متر سنگ فرش در ایامی که متصدی شهرداری شده ام انجام گرفته است»، گفت: در شبانکاره جهادی راه انداخته ایم به نام سنگ فرش کوچه های بن بست شهر که تاکنون ۹ کوچه تمام شده و بقیه نیز انجام خواهد گرفت.

ستوده تصریح کرد: تملک املاک از مسائل مهمی است که شروع کرده ایم و در نظر داریم کارهای لازم را در این مورد انجام دهیم تا مسیرهای جدید باز شوند.

نصب پایه های روشنایی جدید

سجاد ستوده با بیان اینکه تنها در یک خیابان، ۳۱ تیربرق و ۲ ترانس برق جابجا شد، تصریح کرد: جابجایی ۸۳ تیر برق را در دستور کار داریم که ۵۶ تیر برق و ۶ ترانس برق را انجام داده ایم که در کم کردن خطر تصادف و باز شدن مسیر کمک شایانی داشت.

وی افزود: یکی از مشکلات شهر عدم روشنایی مناسب معابر بود که پایه های روشنایی جدید خریداری شده و به زودی نصب آنها آغاز خواهد شد.

شهردار شبانکاره بیان داشت: در ۳۱ سال گذشته که ساختمان شهرداری شبانکاره احداث شدهف هیچ تعمیری در آن صورت نگرفته بود که امسال تعمیر و بازسازی آن انجام گرفت.

حمایت از تیم های ورزشی و اصلاح چمن آزادی شبانکاره

وی با اشاره به این که ورزش و کارهای فرهنگی از جمله دیگر کارهایی بوده که تویط شهرداری انجام شده، گفت: از تیم های ورزشی حمایت مالی کرده ایم و همچنین اصلاح چمن آزادی شبانکاره که از خواسته های جوانان و مردم شهر است در مرحله مناقصه است و به زودی پروژه آن آغازمی‌شود و امیدواریم تا پایان اسفند از آن بهره برداری کنیم.

شهردار شبانکاره ادامه داد: راه اندازی کارگاه قطعات بتنی از دیگر کارهایی است که انجام شده؛ اکثر مصالح مورد نیاز را خود تامین می‌کنیم و چون مصالح از خودمان است، پروژه ها را به صورت امانی و خودمان انجام می دهیم و پیمانکاری نداریم.

ستوده از عملیات اجرایی میدان شهید حاج قاسم سلیمانی در ورودی از طرف برازجان نیز خبر داد و افزود: پروژه بسیار بزرگ و سنگینی است که بیش از ۳ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و درخواست اعتبار داده ایم و امیدواریم با کمک بودجه های استانی و کشوری این مهم را به پایان برسانیم.

دانشگاه علمی کاربردی شهرداری شبانکاره، تنها دانشگاه در بین شهرداری های استان بوشهر

شهردار شبانکاره تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری شبانکاره به عنوان تنها دانشگاه در بین شهرداری های استان بوشهر در حال فعالیت است و بیش از ۶۰۰ دانشجو دارد و به صورت فعال به کار خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان بودجه ما بوده که ۱۲ میلیارد تومان آن بودجه عمرانی و مابقی در سایر موارد از جمله امور اداری و فرهنگی هزینه شده است.

تاکنون هیچ مقداری از سهمیه قیر تعلق گرفته، به شهرداری نرسیده است

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱۵ تن قیر یارانه ای سهمیه شبانکاره بوده اما تاکنون هیچ مقداری از آن تعلق نگرفته است، گفت: چون  قیر از خارج از استان می آید فرایند پیگیری آن در حال انجام است و قیر به هیچکدام از شهرداری ها نرسیده است.

تغییر رتبه شهرداری شبانکاره 

شهردار شبانکاره با تاکید بر اینکه این روزها کمبود پرسنل به شدت ما را آزار می‌دهد، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین کارهایی که صورت گرفت، تغییر رتبه شهرداری شبانکاره از ۵ به ۶ بود که پس از ۲۲ سال این امر انجام گرفت.

وی ادامه داد: در چندین مرحله در تهران پیگیر احداث بیمارستان شبانکاره بودیم که زمین آن اختصاص داده شده و امیدواریم به زودی پروژه احداث آن آغاز شود.

دغدغه های شورا و شهروندان درباره دو بیمارستان بی سرانجام شبانکاره

رییس شورای شهر شبانکاره بیان کرد: از جمله دغدغه های شورا و شهروندان علاوه بر بیمارستان تامین اجتماعی، مشکلات بیمارستان محلی شبانکاره است که امیدواریم این نیز انجام شود.

دهدشتی افزود: همچنین امیدواریم در سفر اخیر ریاست جمهوری کارهای مجتمع فرهنگی و آبیاری مزارع حل شود تا این مشکلات نیز حل شود.

اسماعیلی، عضو شورای شهر شبانکاره، نیز گفت: کارهای لازم درباره بیمارستان تامین اجتماعی شبانکاره انجام شده اما مشخص نیست به چه دلیل مناقصه آن از طرف مدیر درمان تامین اجتماعی انجام نمی‌شود و ما واقعا خواستاریم که طبق نقشه هایی که از قبل طراحی شده این کار انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر