پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۱۴۴
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: طراحی و تولید دانشنامه دیجیتال و مکتوب تاریخچه جهاد و حماسه از زندگینامه شهدا، آزادگان و جانبازان در استان بوشهر یک ضرورت اولویت‌دار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده، شنبه شب در آئین تجلیل از مادر شهیده دانش‌آموز رقیه حیاتی در بوشهر با بیان اینکه توجه مسئولان به خانواده شهدا و جانبازان و جامعه ایثارگری موجب روشن شدن مشعل پرفروغ امیدواری و ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی و تعاون اجتماعی است اظهار کرد: طراحی و تولید دانشنامه دیجیتال و مکتوب تاریخچه جهاد و حماسه از زندگینامه شهدا، آزادگان و جانبازان توسط فعالان عرصه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان بوشهر یک ضرورت اولویت‌دار و الزامی است.

استاندار بوشهر افزود: دولت سیزدهم اهتمام و توجه بسیار زیادی برای خانواده‌های جامعه ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت قائل است.

وی با اشاره به اینکه شهدا و خانواده آنان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و باید قدردان آنان باشیم، تصریح کرد: امنیت و آسایش و پیشرفت و توسعه امروز کشور را مدیون خون پربرکت شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان انقلابی هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر، در این دیدار با بیان این مطلب که تعداد ۲۵ بانوی شهید و ۴۴ بانوی جانباز در سند جهاد و حماسه استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: مادر شهیده دانش‌آموز رقیه حیاتی بانویی از اهالی شهر سعدآباد شهرستان دشتستان است و پدر وی از نوحه‌خوانان و پیر غلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در منطقه سعدآباد بود.

نعمت‌الله غلام‌پور گفت: چهار دختر و ۲ پسر این بانوی سعدآبادی در سانحه حمله هوایی دشمن بعثی در سال ۱۳۶۴ به مقام جانبازی نائل آمدند.

مادر شهیده رقیه حیاتی خاطرنشان کرد: شهیده دانش‌آموز رقیه حیاتی فرزند اسماعیل متولد نوزدهم مهرماه سال ۱۳۵۶ ساکن شهر بوشهر قدم به عرصه گیتی نهاد.

وی افزود: رقیه دانش‌آموز ممتازی و ۸ ساله بود که بر اثر حمله هوایی دشمن بعثی در تاریخ ۲ فروردین‌ماه ۱۳۶۴ به مناطق مسکونی بوشهر، این شهیده دانش‌آموز به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار بهشت صادق (ع) محله فردوس منطقه این شهر آرام گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر