سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس بندر و دریانوردی کنگان
کد خبر: ۱۳۳۱۷۴
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴

فکرشهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان استان بوشهر گفت: از نیمه دوم امسال با راه‌اندازی ۲ پست اسکله رمپ موقت در این بندر رشد قابل قبولی در صادرات آن شکل گرفته است.

به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد نادری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این ارتباط تاکنون ۲۰ محموله حاوی میوه وتره بار، سبزیجات و آخال حبوباب به مقصد کشور قطر از بندر کنگان بارگیری شده است.

وی بیان کرد: همچنین تسهیلات ویژه ای نیز برای تجار و بازرگانان بویژه در بخش هزینه‌های حمل و نقل پیش بینی شده تا بتوانند از بندر کنگان برای صادرات اقدام کنند.

نادری ادامه داد: اکنون در بندر کنگان پروژه توسعه موج شکن با سرعت قابل قبولی در دست اجرا است که پیشرفت فیزیکی آن به ۷۵ درصد رسیده و براساس پیش‌بینی‌ها در هفته دولت اسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان یادآور شد: با اجرای توسعه موج شکن بندر کنگان ظرفیت تردد شناورها از یکهزار و ۵۰۰ تن به ۲ هزار و ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد.

نادری اظهار کرد: همچنین عمق ۴.۵ کانال دسترسی بندر کنگان نیز به هفت متر افزایش و محوطه بندر نیز از هفت هکتار کنونی به ۳۷ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

کنگان از بندرهای فعال استان بوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز این استان واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر