پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۲۸۹
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: دادستان کل کشور گفت: دشمن در جنگ اقتصادی تمام ظرفیت خود را بکار گرفته تا نظام اسلامی را به زانو درآورد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه، افزود: جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران ۹ عنصر دارد و دشمن در حوزه اقتصادی تمام خود را به میدان آورده تا مردم را از نظر اقتصادی خسته کند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات حوزه ارز طبیعی است و به اقتصاد جهانی باز می گردد و بخشی ناشی از تحریم‌ها و فشارهای دشمن علیه مردم است و بخشی نیز به مشکلات داخلی باز می گردد و مجموع این عوامل مشکلات اقتصادی را به وجود آورده‌است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مردم به همه مشکلات و مسائل دنیوی پشت پا زدند و در ۲۲ بهمن ماه برای دفاع از ارزش‌های دین و انقلاب به میدان آمدند.

حجت الاسلام منتظری گفت: مسئولان اگر همه وقت خود را برای خدمت به مردمی که برای ارزش‌ها و دفاع از دین و ولایت در تمامی عرصه ها ایستاده‌اند بگذاریم نتوانسته ایم به بخشی از وظایف خود عمل کنیم.

وی اظهار داشت: ما موظف به اجرای عدالت هستیم و در نقطه مطلوب نیستیم ولی در قله قرار داریم و باید تلاش کنیم و امروز جهاد تلاش در تمامی زمینه‌ها وجود دارد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: مسئولان عرصه اقتصادی باید جهاد کنند و جهاد ما این است که خستگی ناپذیر برای مردم تلاش کنیم.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: آسایش و آرامش مردم باید فراهم شود و مردم در رفاه و آسایش و آرامش باید قرار گیرند و عدالت بر آنان حاکم باشد.

وی افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند در هر کرسی که قرار دارند بهتر از گذشته به آنان خدمت کنند.

دادستان کل کشور گفت: دادستان بیش از یک هزار وظیفه برعهده دارد و باید تمام وقت و تلاش خود را به رغم گرفتاریها برای رفع مشکلات مردم به کار گیرد.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: دادستان باید برخی از مشکلات که در داخل شهرستان ساوه قابل حل است در داخل شهرستان، برخی که در استان قابل حل است در داخل استان و بخشی که مربوط به کشور است را در سطح کشور دنبال کند.

وی عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز آسیب و مشکل سراسر کشور است و شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ادای وظیفه به موقع خود کوتاهی می‌کنند.

دادستان کل کشور افزود: شهرداری‌ها به محض اینکه دیدند فردی برخلاف مقررات پایه ریزی کرده باید برای جلوگیری از ساخت و ساز اقدام کنند.

حجت الاسلام منتظری گفت: امروز یکی از اساسی ترین موضوعاتی که در جامعه باید به آن توجه شود وحدت است و نباید اجازه داده شود اختلافات سیاسی در جامعه شکاف ایجاد کند.

وی افزود: اختلاف نظر اشکالی ندارد ولی نباید اجازه داده شود این مهم در جامعه گسترش یابد و امور مربوط به مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: ایجاد اختلاف و دوگانگی از جمله حربه‌های دشمنان در جامعه است و از هر وسیله‌ای برای تحقق این برنامه شوم خود استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: تضعیف اعتقادات از دیگر حربه‌های دشمن علیه مردم و کشور است و باید تلاش شود ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه حفظ شود.

وی با یادآوری برخی بی حجابی ها در شهرهای کشور گفت: این افراد ۲ دسته اند برخی خیلی معتقد نیستند که این افراد با تذکر و امر به معروف اصلاح می شوند و یک دسته افرادی هستند که برنامه دشمن را اجرا می کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن می خواهد به گونه‌ای ورود کند که اعتقادات جوانان را تضعیف کند و برخورد با مسئله بی حجابی نیازمند تدبیر است و با روش موثر و امر به معروف و نهی از منکر باید با این مسئله برخورد شود و دستگاه قضا در این زمینه در انتهای خط قرار دارد.

حجت الاسلام منتظری گفت: امنیت اولین خواسته مردم از مسئولان است و اقتصاد، علم و سایر پیشرفت‌ها در سایه امنیت محقق می شود.

وی عدالت را دومین نیاز مردم عنوان کرد و گفت: در نظام مبتنی بر اسلام، همه در تحقق اجرای عدالت در جامعه مسئول هستند و تنها قاضی نباید عدالت داشته باشد بلکه همه باید برای حرکت جامعه به این سمت و سو تلاش کنند.

حجت الاسلام منتظری افزود: خداوند در نظام غرب معنی ندارد و پول، قدرت و ثروت بر آن حاکم است و این جامعه مدعی حقوق بشر هم است و سیاه باد چهره افرادی که دل به این جامعه بسته‌اند.

دادستان کل کشور گفت: آنان که زیر علم غربی سینه می زنند ببینند مردم را به چه سمت و سویی هدایت می کنند، اغتشاش می کنند و پرچم رژیم طاغوت را بلند می‌کنند.

حجت الاسلام منتظری افزود: یک آدم نادانی پیدا کرده اند و برای پول دور آن جمع شده اند و فکر می کنند که مردم دوران پهلوی را فراموش می کنند.

وی اظهار کرد: این مردم با همه مشکلاتی که تحمل کرده اند اجازه نمی دهند که سرنوشت آنان توسط این افراد رقم بخورد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: برنامه ریزی، سرمایه گذاری ، هزینه ها و سلاح ها و محافل که انجام می شود توسط دستگاه های اطلاعاتی رصد می شود.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: دشمنان خیلی تلاش کردند با این اغتشاشات کلاف نظام را در هم بپیچند، با وجود اینکه خسارت‌هایی وارد کردند و برخی افراد را به شهادت رساندند توطئه آنان با حضور به موقع و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقش بر آب شد.

حجت الاسلام «جعفر رحیمی» امام جمعه ساوه نیز در این نشست گفت: دین ۲ ستون عبادی و سیاسی دارد که نماز ستون عبادی و مردم و پول ستون سیاسی هستند.

فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: این شهرستان ۵۷۲ شهید والامقام در دوران دفاع مقدس، ۱۵ شهید مدافع حرم و یک هزار و ۵۸۰ جانباز در راه اسلام و قرآن اهدا کرده است.

«مهدی الیاسی» افزود: شهرستان ساوه به عنوان قطب اقتصاد غیر نفتی دارای ۶۰۰ واحد فعال است و این مهم کمک شایانی در رواج اقتصاد غیر نفتی در استان دارد.

وی ادامه داد: ساوه در زمینه کشاورزی قطب برخی محصولات از جمله انار، بادام و گردو است و ساوه از نظر دامداری شهر آوه با ۷۰۰ واحد دامداری ظرفیت ارزشمندی برای شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار ساوه اظهار کرد: در جریان نا امنی‌های سال جاری شهرستان ساوه روزهای آرامی را سپری کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: امروز قوه قضائیه جمهوری اسلامی با وجود برخی مشکلات در دنیا سرآمد و جز بهترین‌ها است.

حجت الاسلام «محمد سبزی» افزود: امروز نگرانی‌هایی در حوزه ارز در بین مردم وجود دارد که باید این مشکلات توسط دولت برطرف شود.

وی ادامه داد: تیم اقتصادی دولت و مجلس تشکیل شده و باید برای کاهش قیمت ارز اقدامات موثر انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر