پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر جهاد کشاورزی دشتستان:
کد خبر: ۱۳۳۳۶۹
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: در سال زراعی جاری، ۶۰ درصد سطح زیر کشت کلزای استان بوشهر در دشتستان بوده و نسبت به سال گذشته جهش پنج برابری داشته‌ایم.

محمد رسول صحراکار در حاشیه بازدید مشاور وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از مزارع کلزای شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید دانه‌های روغنی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: در سال زراعی جاری، ۶۰ درصد سطح زیر کشت کلزای استان بوشهر در شهرستان دشتستان بوده و نسبت به سال گذشته جهش پنج برابری را در زمینه کشت این دانه روغنی داشته‌ایم.

وی گفت: امسال بالغ بر ۳۶۰ هکتار دانه روغنی کلزا در شهرستان دشتستان کشت شده است.

وی یادآور شد: در این بازدید مزرعه تکثیر بذر رقم روشنا که در سال ۱۳۹۹ توسط محققین داخلی معرفی شده و رقمی آزاد گرده افشان، کاملاً مناسب با اقلیم استان بوشهر و دارای عملکرد بالا است مورد بررسی‌و ارزیابی قرار گرفت.

سعداله منصوری مشاور وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، با همراهی مسئولان استانی شهرستانی از مزارع کلزا در بخش حومه برازجان، آبپخش و سعدآباد بازدید کردند.

در حاشیه این برنامه مشاور وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی به همراه هیئت همراه از کارگاه روغن گیری مرکز تحقیقات کشاورزی با ظرفیت تولید و استحصال ۸۴ تن در سال، روغن ارگانیک کلزا بازدید به عمل آورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر