جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۵۷۸
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: وزیر نیرو استفاده از آب‌های غیرمتعارف را از برنامه‌های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: آب دریا یکی از مهمترین منابع ما برای استفاده از این آب‌ها است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح طرح‌های حوزه آب و برق استان بوشهر با حضور رئیس جمهور بیان کرد: طرح توسعه زیرساخت‌های صنعت آب در دستور کار قرار دارد که ساخت سد و سیل‌بند، توسعه خطوط توزیع و انتقال از جمله این طرح‌ها است.
 
وی متنوع‌سازی منابع آب را یکی از برنامه‌های دولت عنوان کرد و افزود: در گذشته مهمترین کار مدیریت آب‌های سطحی و زیرزمینی بود که به مرور زمان با کاهش نزولات جوی و افزایش تقاضای مصرف، شاهد تحلیل این منابع در سطح کشور هستیم.
 
وزیر نیرو استفاده از آب‌های غیرمتعارف را از برنامه‌های وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: آب دریا یکی از مهمترین منابع ما برای استفاده از این آب‌ها است.
 
وی استفاده از آب دریا برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی را ضروری دانست و یادآور شد: به دلیل نبود برنامه‌ریزی در کشور برای استفاده از این منابع تا امروز خیلی برای استفاده از این بخش موفق نبوده‌ایم.
 
محرابیان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که نیمی از ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در مناطق ساحلی و نیمی نیز در مناطق غیر ساحلی مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه ابر طرح‌هایی را در دست اجرا داریم.
 
وی گفت: در استان بوشهر در ابتدای دولت ۳۵ هزار مترمکعب ظرفیت وجود داشت که از سال گذشته تا امروز این ظرفیت به ۱۰۲ هزار مترمکعب رسیده است وپیش‌بینی شده که در پایان این دولت ۲۴۰ هزار مترمکعب در شبکه توزیع این استان استفاده شود.
 
وزیر نیرو اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها دیگر هیچ تنش آبی را در استان بوشهر شاهد نخواهیم بود.
 
وی با اشاره به افتتاح آب‌شیرین‌کن وحدتیه، گفت: خط انتقال آب از سیراف به جم نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد که سخت‌ترین طرح اجرایی در جنوب کشور است که به پول امروز هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است.
 
محرابیان با اشاره به اهمیت تکمیل سد دالکی در استان بوشهر، بیان کرد: پیشرفت این سد در سفر قبلی ۱۸ درصد بود که امروز به ۴۵ درصد رسیده است و به صورت مستمر وضعیت پیشرفت را رصد می‌کنیم و امیدواریم در سفر بعدی رئیس جمهور به استان بوشهر این سد آبگیری شده و به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر