جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۵۹۶
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مادران شهدا تربیت کننده نسل غیور و غیرتمندی بودند که با جانفشانی خود امنیت کشور را تضمین کردند و همسران و دختران شهدا میراث‌دار و انتقال دهنده بی‌واسطه سلوک شهدا به نسل بعد هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، انسیه خزعلی در سفر دور دوم رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر با حضور در منزل شهید محمد نجفی با خانواده این شهید دیدار و گفت و گو کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این دیدار با اشاره به نقش بی‌بدیل همسران و مادران شهدا در تربیت فرزندان برگزیده، گفت: مادران و همسران شهدا بعد از شهدا جهاد بزرگی برعهده دارند، غم فراق، مسئولیت خانه و فرزندان را برعهده می‌گیرند که به حقیقت جهاد با ارزشی است و ما قدردان این جهادگران هستیم.

خزعلی، در این دیدار با تاکید بر اینکه فتنه دشمنان را خون شهدا نقش برآب ساخته است، ادامه داد: ملت ایران آرامش امروزشان را مدیون شهدا و همسرانی هستند که غم نبودن همسر، بی‌تابی‌های فرزندان و مشکلات اقتصادی را به امید خوشحالی و آرامش ملت تحمل می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت وگو با اعظم نجفی، فرزند شهید که به نگارش کتاب «میخک» مشغول است، بیان کرد: بزرگترین زنان تأثیرگذار این عزیزانی هستند که ضمن پاسداری از خون شهدا آثار آنان را نیز در تاریخ استمرار می‌دهند.

وی بیان کرد: ورود نزدیکان شهدا بویژه همسران و دختران آنها به مقوله نگارش و ثبت آثار این عزیزان اتفاق ارزشمندی است زیرا جز نزدیکان شهدا از سلوک و منش زندگی آنها شناخت دقیق و خاطره ندارند، بنابراین اگر قرار است روایتی صورت بگیرد صحیح، بدون واسطه و مستند باشد.

خزعلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با بانوان تصریح کرد: به حقیقت زن مایه حیات و شکل دهنده تک‌تک اعضای خانواده است، درهم آمیختگی لطافت و صبوری زن با ایمان، خودباوری و مقاومت در مادران و همسران شهدا تجلی پیداکرده است که این زیباترین نوع آفرینش است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به سخن شهید سردار سلیمانی با مضمون اینکه «لازمه شهید شدن شهید بودن است»، بیان کرد: یکی از ضرورت‌های تربیت نسل انقلابی حرکت‌های زینبی و جهادی زنان ایران است که به لطف خدا ما گنجینه دار چنین زنانی در سرزمینمان ایران هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر