چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۶۰۱
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: وزیر کشور گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی شهرستان دیلم است و در زمان حاضر داوطلبانی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد وحیدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندر دیلم استان بوشهر بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های این منطقه ویژه اقتصادی در حال انجام است تا با جذب سرمایهگذار درحوزه‌های نفت و گاز فعالیت کند.

وی با اشاره به طرح توسعه بندر دیلم، ادامه داد: نیاز است تحویل و تحولی میان گمرک و بنادر و دریانوردی صورت گیرد که قرار است به سرعت به انجام برسد تا ظرفیت این بندر و شماربارگیری لنج‌ها به طور موقت افزایش یابد و پس از آن توسعه دائم ظرفیت بندری دیلم محقق شود.

وحیدی اظهار کرد: توسعه بندر دیلم بسیاری از مشکلات لنج داران و فعالان حوزه شیلات را در این شهرستان حل می‌کند.

وزیر کشور مسافرپذیری را یکی دیگر از قابلیت‌های این بندر شمالی استان بوشهر عنوان کرد و گفت: توسعه ظرفیت اقامتی این شهرستان با احداث چند هتل در دستور کار قرار دارد و شهرداری و فرمانداری در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی افزود: هماهنگی‌های اولیه برای تامین زمین این واحدهای اقامتی انجام شده تا زمینه جذب سرمایه‌گذار و فعال شدن ظرفیت گردشگری بندر دیلم فراهم شود.

وحیدی عنوان کرد: توسعه ظرفیت تولید برق، و آب شیرین‌کن و ۲ طرفه شدن ورودی شهر دیلم از دیگر اقداماتی است که برای این شهرستان در نظر گرفته شده و پیگیری می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به بازدید خود از بندر امام حسن شهرستان دیلم، گفت: این بخش بندری زمینه‌های خوبی برای توسعه دارد که باید با کمک اداره بندر و تقویت گمرک زمینه تجاری سازی آن فراهم شود.

وحیدی روز پنجشنبه پس از ورود به بوشهر از کارخانجات نیروی دریایی و شهید محلاتی، نیروگاه اتمی، روستاهای هلیله و بندرگاه و جزیره نگین بازدید کرد و علاوه بر حضور در اداره بندر، به منزل دو شهید رفت و با خانواده‌های این شهدای گرانقدر دیدار کرد.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر