پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۶۱۰
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: امام جمعه برازجان خطاب به رییس جمهور و هیات همراهش که به این شهر سفر کرده بودند، گفت: حق آلایندگی چاه‌های نفتی منطقه برای شهرستان دشتستان پرداخت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: دولت سیزدهم قدم‌های مثبتی برای ساماندهی امور کشور برداشته است که نشان از همت و تلاش این دولت برای رسیدگی به مشکلات و ایجاد روند توسعه محور در کشور است.

وی اضافه کرد: در دولت قبل نه تنها این رویه دیده نمی‌شد بلکه با ترک فعل مدیران شاهد قصور در بسیاری از کارها و ضربه‌های اساسی به کشور بودیم که تا به امروز این موارد مشکلاتی برای کشور به وجود آورده است و باید با کمی صبوری به دولت فرصت داد تا برنامه‌های خود را تکمیل کند.

امام جمعه برازجان مهمترین انتظارات و مطالبات مردم دشتستان از رئیس جمهور را تأمین و تخصیص اعتبار برای تکمیل سد دالکی، تأمین و تخصیص اعتبار بابت تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و تأمین و تخصیص اعتبار بابت فعال شدن پروژه راه آهن بوشهر- شیراز عنوان کرد.

وی با تاکید بر استخدام و به کارگیری جوانان تحصیل کرده در پارس جنوبی و رفع معضل بیکاری خواستار اقدامات اساسی جهت رفع مشکل مسکن جوانان و نیازمندان شد.

مصلح با تاکید بر اقدامات اساسی زیربنایی برای تأمین آب شرب مردم و رفع معضل کم آبی در شهرستان خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و تعریض جاده‌های مواصلاتی شهرستان شد.

وی با تاکید بر لزوم دستور به پرداخت حق آلایندگی چاه‌های نفتی منطقه برای عمران و آبادی شهرستان به ویژه در حوزه محیط زیست افزود: حل و فصل و واگذاری زمین‌های ملی که سال‌هاست مورد تصرف و استفاده مردم قرار گرفته و تاکنون اراده جدی برای حل این مسئله نبوده است از دیگر مطالبات است.

امام جمعه برازجان بر تأمین اعتبار برای محرومیت‌زدایی از بخش‌های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان به ویژه جاده‌های این دو بخش تاکید کرد و گفت: سالانه ده‌ها نفر در این مسیر قربانی می‌شوند.

وی توجه به مطالبه بحق مردم مؤمن و متدین و انقلابی به مقوله امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه به‌ویژه اجرای قاطع و جدی قانون عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را ضروری دانست.

مصلح خواستار حمایت از کشاورزان و باغداران در زمینه تسهیلات مناسب و بازاریابی برای عرضه محصولات و تولیدات کشاورزی و تأمین نیازمندی‌های آنها از قبل سوخت، کود و سم و… شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر