جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شخصیت شهید رییسعلی دلواری هنوز بخوبی شناخته نشده است، این شهید درسن جوانی، کاری بزرگ و برجسته نه تنها در ایران و حوزه خلیج فارس بلکه در تاریخ جهان انجام داده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در دیدار با خانواده و نوادگان شهید رییسعلی دلواری، امام جمعه دلوار و فرماندار تنگستان با اشاره به نهضت مبارزه ضد استعماری جنوب افزود: نهضت مبارزه ضد استعماری جنوب علیه استعمار انگلیس در تاریخ مبارزات ضد استعماری و آزادی خواهان نقشی بسیار مهم دارد.
کد خبر: ۱۳۳۷۳
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شخصیت شهید رییسعلی دلواری هنوز بخوبی شناخته نشده است، این شهید درسن جوانی، کاری بزرگ و برجسته نه تنها در ایران و حوزه خلیج فارس بلکه در تاریخ جهان انجام داده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در دیدار با خانواده و نوادگان شهید رییسعلی دلواری، امام جمعه دلوار و فرماندار تنگستان با اشاره به نهضت مبارزه ضد استعماری جنوب افزود: نهضت مبارزه ضد استعماری جنوب علیه استعمار انگلیس در تاریخ مبارزات ضد استعماری و آزادی خواهان نقشی بسیار مهم دارد.

\n\n

وی اضافه کرد: درتاریخ پس از نهضت رییسعلی دلواری به رهبری علمای بزرگ آن زمان مانند علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، مجتهد برازجانی و سید مرتضی اهرمی و همکاری مردم، دیگر در حوزه خلیج فارس شاهد حضور انگلیس نبوده ایم.

\n\n

\n\n

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که از آن زمان تاکنون دیگر هیچگاه انگلیس نه تنها به ایران بلکه به حوزه خلیج فارس حمله نکرد افزود: استعمار پیر انگلیس در نهضت شهید رییسعلی دلواری متوجه یک نکته بسیار مهم شد که اگر بخواهد به ایران حمله کند، خون این سردار مبارزه با استعمار هزاران رییسعلی در منطقه دلوار و کل ایران تولید خواهد کرد.

\n\n

صفایی بوشهری بیان کرد: قیام شهید رییسعلی دلواری یک مبارزه عادی نبود بلکه این نهضت برخاسته از متن قرآن، عترت و ولایت براساس وظیفه و جهاد اسلامی و با دست خالی علیه ابر قدرتی که از سوی همه کشورها حمایت و پشتیبانی می شد، بود.

\n\n

امام جمعه بوشهر یادآورشد : شهید رییسعلی دلواری این درس بزرگ را به جهانیان آموخت که می توان براساس آموزه های قرآن و عترت و در طریق ولایت و تابعیت از روحانیت با دست خالی در کنار مردم با عنایت خدا، انگلیس و ابرقدرت ها را به زانو درآورد.

\n\n

صفایی بوشهری با بیان این که نام شهید رییسعلی دلواری در طول تاریخ ماندگار است اظهارکرد: این ماندگاری به خاطر این است که براساس آموزه های دینی و اتکا به روحانیت حرکت جهاد را آغاز کرد، از ابرقدرت ها نترسید و با پشتوانه مردم این حماسه را آفرید.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر