پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۷۸۹
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهرگفت: تهیه نقشه اطلس جغرافیای گردشگری مقاومت ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در سومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در استان بوشهر اظهار داشت: استان از ظرفیت مهمی در عرصه گردشگری مقاومت برخوردار است و گردشگری مقاومت در زمینه تاریخ، شکل و نوع مقاومت در مناطق مختلف کشور باید تخصصی شود.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه نقشه اطلس جغرافیای گردشگری مقاومت در فضای ملی، گفت: توسعه زیرساخت گردشگری مقاومت در فضای حقیقی و مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر ایجاد بستر در عرصه سیستم‌های نوین الکترونیکی برای گردشگری مجازی، خاطرنشان کرد: گردشگری مقاومت نقش مهمی در زیرساخت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای محیط میزبان جامعه دارد و برای گردشگران در عرصه معرفتی دارای آثار مهمی است.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی بصیرتی و معرفتی گردشگری مقاومت یادآور شد: تاریخ ایران از جمله جغرافیای مرزی همیشه مورد تجاوز بیگانگان قرار گرفته و مردم با هدایت عالمان دینی حماسه بزرگی آفریده‌اند.

امام جمعه بوشهر تاریخ مقاومت در استان بوشهر از سال ۹۲۰ هجری قمری آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و خط مقاومت در استان بوشهر از ۵ قرن گذشته تشکیل شده و ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ۴ بار انگلیس به بوشهر حمله کرد و همیشه شکست خورده است گفت: علاوه بر آن در طول تاریخ کشورهای مختلف غربی و اروپایی و در زمان معاصر آمریکا به استان تجاوز کرده اما مردم این استان نگذاشتند آب یا خاک این سرزمین به دشمن واگذار شود.

وی از تشکیل خط مقاومت حوزه خلیج‌فارس در برابر بیگانگان خبر داد و تصریح کرد: بوشهر پایتخت مقاومت در ایران معرفی شده و این مهم سبب شده که مقاومت در استان بوشهر به فرهنگ تبدیل شود.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: محققان و پژوهشگران مبنای معرفتی و فقه گردشگری مقاومت تدوین را کنند.

ضرورت راه اندازی موزه مقاومت در بوشهر

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه حوزه روابط عمومی و رسانه در معرفی گردشگری مقاومتی استان بوشهر خاطر نشان کرد: رسانه ملی کشور کمتر به این مهم پرداخته است که لازم است رسانه ملی با توجه به جایگاه این نوع گردشگری، به گردشگری مقاومت و معرفی جایگاه آن بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت بازسازی، تعمیر و نوسازی مراکز گردشگری مقاومت در استان بوشهر، بیان کرد: در شهر بوشهر مرمت و بازسازی منزل سید مرتضی مجتهد اهرمی و علامه بلادی در بافت تاریخی نیاز به بازسازی دارد و لازم است اعتبارات لازم تخصیص یابد و این طرح عملیاتی شود.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: راه‌اندازی موزه مقاومت برای معرفی آثار و تاریخ مقاومت یک ضرورت و تربیت منابع انسانی برای روایت‌گری بسیار مهم است.

وی ایجاد زیرساخت اقامتی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: مراکز اقامت گردشگری مقاومت در استان بوشهر برای گردشگران مورد توجه قرار بگیرد و شرایط ویژه برای گردشگری مقاومت در فضای مجازی طراحی شود

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر