پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۸۶۰
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۶

فکرشهر: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دیر گفت: در راستای طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور سهم شهرستان دیر سالانه یک میلیون نهال است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، خلیل دوراهکی ظهر دوشنبه در مراسم روز درختکاری در دبیرستان حجاب دیر، اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری برنامه‌هایی در این هفته دارد که بیشتر فرهنگ سازی، و اهمیت محیط زیست، کمک به فضای سبز جامعه و محیط زیست و توسعه جنگل‌ها و مراتع کشور است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر افزود: امسال هم دولت مردمی ایران قوی با شعار «درخت برای زندگی» طرح نهضت ملی و مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور را مطرح کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح که در یک پویش جهانی برای حفظ کره خاکی از مسائل زیست محیطی است که جهان با آن مواجه است.

دوراهکی گفت: کشورهای جهان بر اساس کربنی که تولید می‌کنند برای تبدیل کربن باید تعهدات خود در قبال محیط زیست انجام دهند که در برخی کشورها و کشورهای همسایه در کاشت درخت اقداماتی انجام گرفته است.

وی با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در چهار سال در کشور، یادآور شد: طبق این طرح سالانه باید ۲۵۰ میلیون نهال در کشور تولید و به کمک مردم و نهادها کاشته شود که سهم استان بوشهر سالانه تولید و کاشت ۳۶ میلیون و شهرستان دیر یک میلیون نهال تعریف شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر ابراز کرد: شهرستان دیر با وجود یک نهالستان با مساحت ۴.۶ هکتار در بخش بردخون این میزان تولید نهال را بر عهده گرفته که دانش آموزان می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی خواستار همکاری دانش آموزان و معلمان در اجرایی شدن طرح ملی کاشت نهال در سطح شهرستان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر