شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۴۱۳۹
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از برخورد جدی با عاملان خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی خصوصاً در ایام پایانی سال خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی سالاروند نوزدهم اسفندماه اظهار کرد: متأسفانه هر ساله در ایام پایانی سال عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های گیاهی همچون سنبل آبی و جانوری از جمله انواع لاک‌پشت‌ها، مارها و سمندر لرستانی و... می‌کنند، که این عمل ممنوع و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور اقداماتی همچون ایجاد پاسگاه‌های سیار محیط بانی در مناطق و زیستگاه‌های حساس سمندر لرستانی در استان، تشدید گشت و کنترل در این مناطق به صورت شبانه‌روزی، نظارت مستمر توسط مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز، اماکن عمومی، میادین تره بار و دیگر مراکز عرضه گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در آستانه سال جدید در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

سالاروند از شهروندان و همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، علاوه بر اعلام از طریق سامانه ١۵۴٠، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر