جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۴۱۹۴
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست عباس‌آباد با تایید فرود آمدن یک درنای سیبری در این منطقه گفت: یک بال درنا در یکی از مناطق عباس‌آباد مشاهده شده است ولی هنوز مشخص نیست این پرنده، همان درنای «رویا» بلژیکی باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، عصر دیروز خبری با عنوان همراهی نکردن «رویا» درنای سیبری به همراه «امید» در راه مهاجرت از مازندران مطرح شد که در این زمینه شراره کرمی‌راد ضمن تایید وجود یک بال درنا در یکی از مناطق عباس‌آباد اظهار کرد: پرسنل اداره حیات وحش، همکاران اداره کل محیط زیست استان و یگان حفاظت محیط زیست استان برای شناسایی و تشخیص درنا در منطقه حضور دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست این پرنده همان درنا رویای بلژیکی باشد، افزود: مردم تا زمان اعلام نتیجه به شایعات دامن نزنند و در منطقه حضور نیابند.

یک بال درنای بلژیکی دی ماه امسال برای حفظ مسیر پروازی بازمانده گله غربی درناها از بلژیک به مازندران منتقل شد و پس از زمستان گذرانی، درناهای امید و رویا ۱۴ اسفند سفر به سرزمین های سیبری را آغاز کردند، اما اخباری در فضای مجازی و رسانه‍‌ها مبنی بر مهاجرت ناموفق رویا درنای بلژیکی منتشر شده است.

همچنین ابوالفضل رهبری‌زاده یکی از فعالان محیط زیست نیز طی پستی در فضای مجازی اعلام کرد؛ «متاسفانه رویا موفق نشد همراه امید این سفر طولانی را ادامه بده و در غرب مازندران تنها نشسته...

موضوعی که قابل پیش‌بینی هم بود برای پرنده‍ای که چند سال در اسارت بود به یکباره توانایی اینو نداشته باشه که چند هزار کیلومتر به عرض‌های شمالی پرواز کنه...

به هر حال جای تقدیر داره حداقل تلاش‌شون کردین برای احیای یک‌گونه تلاش کنید گونه‌های دیگه این وضعیت دچار نشن...»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر