پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۲۸۳
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: نیاز است با یک چشم‌انداز چند ساله و تدوین برنامه‌ای توسعه‌محور و دارای اولویت‌، احیا، مرمت و بازسازی بناها در حوزه میراث فرهنگی تنگستان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: گردشگری مقاومت ریشه و پایه در دین مبین اسلام دارد و امروز کشور ایران به تبعیت از مکتب حسینی، جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد.

وی افزود: اگر امروز توافقاتی بین ما و دیگر ملل جهان اتفاق می‌افتد، در نتیجه‌ مقاومت ما در جبهه حق می‌باشد و این مهم در ادامه فرهنگ مقاومت است که ریشه در جنوب ایران، استان بوشهر و شهرستان تنگستان دارد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: قلعه کلات اهرم و موزه رییسعلی دلواری بعنوان بناهای تاریخی تنگستان با داشتن جایگاه ویژه‌ در استان و کشور ، مروج فرهنگ و تاریخ غنی مردم این شهرستان است.

لطفی ادامه داد: انتظار می‌رود در کنار کارهای خوبی که در گذشته در حوزه حفظ میراث فرهنگی این شهرستان انجام شده، در دوره کاری دولت مردمی ایران قوی نیز، به بخش مهم گردشگری و میراث فرهنگی بعنوان نماد مهم استان بوشهر و شهرستان تنگستان، توجه و اهتمام بیشتری شود.

وی شهرستان تنگستان را پایه‌ استکبارستیزی در استان ذکر کرد و گفت: ترمیم و به‌سازی فضاهای فیزیکی و بناهای های تاریخی تنگستان در اولویت برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان قرار گیرد.

لطفی با بیان اینکه بیش از یک سال است نمایندگی میراث فرهنگی تنگستان بدون متولی است، افزود: نمایندگی میراث فرهنگی تنگستان فاقد یک ساختمان اداری مستقل بوده که نیاز است مدیریت آن تعیین تکلیف و از نمایندگی به اداره ارتقا یابد.

فرماندار تنگستان خواستار معرفی بهتر و بیشتر مکان مهم و تاریخی قلعه کلات اهرم در فضا و قالب کار فرهنگی و رسانه‌ای شد و عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان می‌تواند برای مرمت و احیای بناهای تاریخی از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی لایق، دلسوز و باسواد بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: نیاز است با یک چشم‌انداز چند ساله و تدوین برنامه‌ای توسعه‌محور و دارای اولویت‌، احیا، مرمت و بازسازی بناها در حوزه میراث فرهنگی تنگستان مورد توجه قرار گیرد.

لطفی یادآور شد: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای خانواده‌ها و گردشگرانی که برای بازدید از منطقه گردشگری خاییز، دهکده آب‌درمانی آبگرم اهرم و قلعه کلات، به این شهرستان سفر می‌کنند، وجود ندارد.

لطفی با بیان اینکه حوزه گردشگری تنگستان به ایجاد بوم‌گردی در سواحل خلاصه شده، تاکی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر