جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۳۰۳
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از انجام نظارت بهداشتی- قرنطینه‌ای بر بیش از ۶۰ هزار تن نهاده دامی طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بازدید و نظارت‌های بهداشتی-قرنطینه‌ای بر نهاده‌های دامی جهت مصرف مرغداری‌ها و کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان و دامداری‌ها، بر سه هزار و ۵۱ محموله‌های نهاده‌های دامی به وزن ۶ هزار و ۸۰ تن نظارت‌های لازم توسط دامپزشکی استان در تمامی شهرستان‌ها انجام شد.

وی افزود: در این نظارت‌های قرنطینه‌ای، محصولات از نظر ویژگی‌های ظاهری (ارگانولپتیک)، شرایط بهداشتی تطابق محصول با گواهی بهداشتی صادره، انجام نمونه برداری در صورت لزوم، مورد توجه قرار می‌گیرند و پس از تأیید همه شرایط و ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای، اجازه بارگیری، تخلیه و مصرف محصول داده می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: تمامی خودروهای حمل نهاده‌های دامی تحت نظارت دامپزشکی هستند و برای هر کدام کد رهگیری بهداشتی صادر می‌شود و برای هر محصول حمل شده، گواهی بهداشتی حمل در سامانه یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی صادر و پس از حمل بهداشتی محصول، محموله توسط دامپزشکان مرغداری‌ها، کارخانه‌های خوراک و مرغداری‌ها بازدید شده و در صورت وجود شرایط بهداشتی، اجازه تخلیه و مصرف داده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر