سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۳۰۴
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: در حالی که به دلیل اختلاف میان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف استان بوشهر، فرایند مرمت و بازسازی سه بنای تاریخی دشتستان شامل کاروانسراهای مشیر الملک برازجان و مشیر الملک دالکی و پل حاج محمد رحیم که بخشی از هویت تاریخی دشتستان است، متوقف شده بود، حالا فرماندار دشتستان از رفع این اختلاف و واگذاری طولانی مدت ااین سه بنای تاریخی به میراث فرهنگی خبر داده است.

به گزارش «فکرشهر»، اوقاف مدعی بود سند این بناها در اخیار این اداره است، حاضر به بازسازی این بناها نبود و می گفت میراث باید این آثار تاریخی را بازسازی کرده و در اختیار اوقاف بگذارد و میراث فرهنگی نیز این شرط را نمی پذیرفت. حالا با رایزنی ها و تلاش های فرماندار دشتستان، به نظر می رسد این مشکل راه حلی یافته است.

فرماندار دشتستان امروز دوشنبه ـ 22 اسفندماه 1401 ـ در نشست با مدیران میراث فرهنگی و اوقاف استان بوشهر گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته کاروانسراهای این شهرستان مرمت و بازسازی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، احمد بنافی اظهار داشت: دشتستان دارای تاریخی پرافتخار است و نمادهای مهمی در این شهرستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در دشتستان توافق تعیین تکلیف سه ابنیه تاریخی دشتستان صورت گرفت.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: با توافق صورت گرفته و با نظارت فرمانداری دشتستان کاروانسراهای مشیر الملک برازجان و مشیر الملک دالکی و پل حاج محمد رحیم ظرف 2 سال توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرمت و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: این بناها برای استفاده عموم به مدت 30 سال در اختیار میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر