پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۳۱۳
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر این استان مهیای اجرا طرح گردشگری دریایی ویژه عید نوروز شدند.

به گزارش فکرشهر، حجت خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مدت زمان آغاز طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تعیین شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه در هفته گذشته مانور گسترده جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارزیابی توان نیروهای عملیاتی در محدوده بندر بوشهر برگزار شد.

خسروی افزود: در مرکز استان تمرکز فعالیت‌ شناورهای گردشگری دریایی در پایانه بین المللی مسافربری دریایی است که بخش دریایی آن بتازگی افتتاح شده است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به تعمیرات اساسی سالن، زیرساخت موقتی درمحوطه ایجاد و در اختیار مسافران و گردشگران دریایی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در این پایانه همچنین غرفه‌های رستوران، کافی شاپ، فعالیت‌های فرهنگی، اجرای کارهای هنری ویژه کودکان پیش بینی شده است.

خسروی اضافه کرد: برای ایام نوروز شناور مسافربری آروس مهیار، ۶ لنج سنتی و چند ده قایق در عرصه گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند و باتوجه به تقارن طرح با ماه مبارک رمضان درنظراست برای اولین بار گشتهای دریایی شبانه برگزار گردد.

وی افزود: ۶ لنج سنتی یاد شده پس از تغییر کاربری به گردشگری اکنون در مرحله بازرسی فنی و صدور گواهینامه قرار دارند.

خسروی گفت: با توجه به انجام تمامی تمهیدات لازم پیش بینی شده بنادر استان بوشهر بتوانند همچون سال‌های گذشته میزبانی شایسته برای اجرا طرح گردشگری دریایی باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر