پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۳۲۶
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تعبیری که با عنوان «جنگ ترکیبی» به شرایط امروز کشور اطلاق می‌شود، دلالت بر حقیقتی آشکار دارد که بر مبنای آن، دشمن و جبهه باطل از تمام توان خود برای براندازی نظام استفاده می‌کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در همایش توانمندسازی فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در مشهد، افزود: نو اندیشی‌ها و دگراندیشی‌های انحرافی، شاخص‌ترین آسیب جریان روحانیت است.

وی بیان کرد: بسیج جامعه روحانیت باید بتواند با استفاده از جسارت ذاتی طلاب به‌ موازات تقابل با تحجر، در مقابل دگر اندیشی‌های انحرافی هم ایستادگی کند و هدایتگر بینش‌های انقلابی در مسیر دفاع از ارزش‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: امام زمان(ع) در این شرایط به سربازی نیاز دارد که ملاحظه جان و مال خود را نداشته باشد و همه‌چیز خود را در این راه فدا کند. این ویژگی را فقط در بین بسیجیان می‌توان یافت که تا این حد برای خدا خالص باشند و اینجاست که تربیت فکر بسیجی در جامعه ضرورت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: فضای کلی حوزه‌های علمیه باید به گونه‌ای باشد که طلبه‌ برای خدمتگزاری در رکاب امام زمان(عج) تربیت کند.

 علم الهدی گفت: امروزه جامعه بشری در شرایطی قرار دارد که فضای فکری آن به‌شدت آماده پذیرش ماهیت ظهور است. البته نمی‌توانیم برای نزدیک بودن یا نبودن ظهور، زمانی را تعیین کنیم و این امر فقط در اختیار حضرت حق و امام زمان(عج) است.

وی افزود: در این شرایط، طلاب نباید خود را محدود به مستحبات یا تحصیلات و کسب علوم حوزوی کنند زیرا وجود امام زمان(عج) امروزه سربازی را می‌خواهند که در عرصه فعالیت بصیرت افزایی اجتماعی و فرهنگی در وسط میدان باشد.

امام جمعه مشهد گفت: اگرچه جایگاه‌های عالی علمی و مراتب فوق‌العاده تقوا برای طلاب دارای اهمیت بوده، اما والاتر از همه وجود بینش سیاسی است.

همایش توانمندسازی فرماندهان، حوزه ها و پایگاههای سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور طی روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفندماه در مشهد برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر