پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۳۴۰
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از ایجاد زمینه برای رفع برخی از کمبودها و چالش های چند ساله جامعه ایثارگری استان بوشهر مانند شکل گیری بیمارستان اعصاب و روان، خانه ایثار و دهکده سلامت و برپایی کمیسیون پزشکی برای همه ایثارگران متقاضیان در سال جاری خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نعمت الله غلامپور روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از طبقه‌های بیمارستان خود در بوشهر را به ایجاد بخش تخصصی اعصاب و روان اختصاص داده و تجهیز آن را نیز به عهده گرفته و قرار است دانشگاه علوم پزشکی نیروی متخصص این بخش را تامین کند.

وی افزود: این بخش بیمارستانی با ۴۰ تخت خواب در سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و یکی از نیازهای بزرگ جانبازان بوشهری را رفع می‌کند.

غلامپور یادآور شد: پیش از این جانبازان اعصاب و روان استان بوشهر برای درمان به استان های فارس یا اردبیل اعزام می‌شدند که مشکلات زیادی را برای ایثارگران ایجاد کرده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اعلام کرد: مجوز ایجاد خانه ایثار برای نگهداری از جانبازان، والدین شهدای دارای کهولت سن و جامعه ایثارگری با نیازهای ویژه اخذ شده و قرار است استانداری بوشهر زمین مورد نیاز برای ایجاد این مرکز را در اختیار بنیاد شهید قرار دهد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی خانه ایثار استان بوشهر در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر از سال آینده آغاز می‌شود.

غلامپور گفت: احداث فاز دوم مجتمع ایثار استان بوشهر به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص یافته است.

مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگری استان بوشهر با بیان اینکه فاز نخست این مجتمع به خدمات توانبخشی و درمانی اختصاص داشت، گفت: فاز دوم این مجتمع با کاربری ورزشی و تفریحی با زیربنای چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد دهکده سلامت یکی دیگر از پروژه‌های استان بوشهر است که با کاربری تفریحی و ورزشی و با هدف خدمت رسانی به جامعه ایثارگری سال آینده احداث می‌شود.

غلامپور بوشهر بیان کرد: به این منظور سه زمین در گناوه، دلوار و بوشهر در نظر گرفته شده که باید از سوی کارشناسان مورد بررسی و اولویت بندی قرار گیرد.

پایان صف‌های شلوغ ایثاگران بوشهر در نوبت کمیسیون پزشکی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در حالی که سال‌های گذشته تنها یکبار کمیسیون پزشکی جانبازان و ایثارگران در استان بوشهر برگزار می‌شد، امسال این کمیسیون در سه نوبت برگزار شد تا برای نخستین بار شمار افراد در نوبت در پایان سال به صفر برسد.

وی افزود: امسال یکهزار و ۲۰۰ نفر از جانبازان استان بوشهر در سه کمیسیون پزشکی تشکیل شده تعیین درصد شدند و کمیسیون بعدی خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

غلامپور به ایثارگران و جانبازان بوشهری که به درصد تعیین شده برای جانبازی خود اعتراض یا برای نخستین بار قصد ورود به کمیسیون پزشکی را دارند توصیه کرد: پیش از خرداد ماه مدارک پزشکی مورد نیاز را جمع‌آوری کنند چرا که در صورت رد شدن در این کمیسیون تا سه سال امکان ارائه مجدد در آن را نخواهند داشت.

افزایش هشت برابری جمعیت ایثارگری دریافت کننده حق پرستاری در سال جاری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: امسال ۵۴۰ پدر، مادر و همسر و فرزند شهدا و جانباز بالای پنج درصد مشمول دریافت حق پرستاری شدند در حالی که این شمار در سال گذشته ۶۷ نفر بود.

وی با بیان اینکه برگزاری سه نوبت کمیسیون پزشکی در سال جاری باعث افزایش این جمعیت نسبت به سال‌های پیش از آن شده، گفت: به طور میانگین پنج میلیون تومان به هر خانواده مشمول دریافت حق پرستاری پرداخت می‌شود.

غلامپور با تاکید بر رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بر سرکشی حضوری از والدین سالمند شهدا و جانبازان قطع عضو و رسیدگی به مشکلات آنها، عنوان کرد: امسال مدیران شهرستانی این اداره کل ۶ هزار و ۴۰۷ بار از جامعه ایثارگری استان بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۶۷۷ مورد از این بازدیدها با حضور مدیرکل و ۲۱ مورد با حضور استاندار بوشهر و با اولویت خانواده‌های دارای مشکل انجام شده است.

غلامپور گفت: امسال تا کنون یکهزار و ۶۴۳ نوبت مشاوره حضوری و تلفنی به ۴۷۰ نفر از جامعه ایثارگری استان بوشهر ارائه شده است.

۲۸۵۳ ایثارگر بوشهری متقاضر دریافت زمین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۸۵۳ نفر از ایثارگران بوشهری که فرم ج انها سبز است متقاضی دربافت زمین شده اند که ۸۵۰ نفر انها ساکن مرکز استان هستند.

وی افزود: تا کنون با ۱۰۵ نفر از آنها قرارداد بسته شده و ۱۵۰ متقاضی دیگر نیز در کمیسیون مسکن و شهرسازی تاییدیه لازم را گرفته‌اند اما هنوز قرارداد آنها به امضا نرسیده است.

غلامپور بیان کرد: این زمین‌ها در برخی موارد رایگان و در دیگر موارد با قیمت سال ۶۷ یعنی هر متر ۱۲ هزار تومان به ایثارگران تحویل می‌شود.

وی اعلام کرد: برای حل مشکل ایثارگرانی که فرم ج آنها قرمز است اما به دلیل مشکلاتی که دارند نیازمند دریافت این زمین هستند نیز تفاهم‌هایی صورت گرفته که در پایان درصد بالایی از این افراد صاحب زمین می‌شوند.

اشتغالزایی برای جامعه ایثارگر بوشهری از سه مسیر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: حل مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای جامعه ایثارگران این استان از سه مسیر شرکت در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از سهمیه مصوب، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و اموزش و به کارگیری در صنایع این استان دنبال می‌شود.

غلامپور گفت: امسال ۱۰ دستگاه اجرای برای استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود در آزمون برگزار کردند که ۷۶ نفر از استان بوشهر موفق شدند با قبولی در این آزمون شاغل شوند.

وی با اشاره به رایزنی‌ها و تفاهم‌های بنیاد شهید با فنی و حرفه‌ای و صنایع بوشهر، اعلام کرد: افرادی که موفق به قبولی در این آزمون‌های استخدامی نشوند یا شرایط احراز آن را نداشته باشند می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی توافق شده با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در منطقه ویژه انرژی پارس و موسسه‌های کشتی و شناورسازی صدرا و شهید محلاتی شاغل شوند.

غلامپور پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به جامعه ایثارگران بوشهر را یکی دیگر از راه‌های اشتغالزایی برای این قشر دانست و گفت: امسال ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به این منظور اختصاص یافته در حالی که این میزان سال گذشته تنها ۶ میلیارد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات اشتغالزایی به جامعه ایثارگری استان آغاز شده، گفت: امسال ۴۷۸ نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و پیش بینی می‌شود تا پایان فروردین تسهیلات آنها پرداخت شود.

وی یادآور شد: این تسهیلات اشتغال زایی در شرایط عادی ۱۵۰ میلیون و در اشتغال ویژه ۳۰۰ میلیون تومان است و از مجموع درخواست‌های ارجاع شده در این استا ۸۰ درصد موارد عادی و ۲۰ درصد ویژه بوده است.

اختصاص هفت میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی گلزارهای شهدای بوشهر

غلامپور اعلام کرد: امسال با همت دولت سیزدهم هفت میلیارد تومان برای مرمت کلزارهای شهدای این استان اختصاص یافت که با این اعتبار بخش عمده‌ای این گلزارها بهسازی می‌شود.

وی بیان کرد: مرمت و بهسازی ۲۲ گلزار شهدای استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و گلزار شهداری شهر چغادک نیز با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان نوسازی می‌شود.

۱۱ شهید سلامت بوشهر ثبت شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: تا کنون ۱۱ شهید سلامت استان بوشهر احراز شهادت شده و به ثبت رسیده‌اند.

وی افزود: چهار شهید مدافع سلامت این استان نیز در کمیسیون استانی تاییدیه گرفته و در مرحل احراز شهادت در کمیسیون مرکزی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر