پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۴۸۲
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: در پی واکنش فعالان اجتماعی به انتقال ۲ دستگاه آمبولانس این جمعیت از گناوه و دیلم به مناطق مرکزی و جنوب استان، این اقدام براساس مصوبه استانی و برحسب نیاز، موقتی و تنها برای ایام تعطیلات نوروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ است.

به گزارش فکرشهر، سیف الله غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منطقه شمال استان بوشهر از لحاظ لجستیکی و خودرو و آمبولانس مجهز است و در صورت هرگونه حوادث آمادگی کامل برای پوشش امدادی دارد.

وی افزود: باتوجه به اینکه محورهای جدید احداث شده در دیگر نقاط جنوب استان حادثه خیز و فاقد پایگاه بوده‌اند، پایگاه‌های موقت با توجه به حجم مسافرت‌ها در ایام نوروز جهت پشتیبانی امدادی در این مسیرها ایجاد شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه عنوان کرد: ۲ دستگاه آمبولانس از جمعیت هلال احمر گناوه و دیلم به صورت موقت و تنها در ایام تعطیلات نوروز انتقال داده شده است تا برای حوادث احتمال جاده‌ای پشتیبانی کنند.

غلامی گفت: جمعیت هلال احمر یک سری آمبولانس های پشتیبانی در ادارات خود مستقر و نگهداری کرده است که درصورت نیاز از دیگر نقاط استان و حتی کشور پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های پشتیبانی چهار شهرستان دیگر نیز در این راستا برای این مناطق بکار گرفته شدند، افزود: در سنوات گذشته، شهرستان‌های دیگر استان بوشهر از جمعیت هلال احمر گناوه و دیلم پشتیبانی می‌کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه بیان کرد: ۲ دستگاه آمبولانس انتقال یافته به نقاط جنوبی و مرکزی استان پس از جمع‌آوری پایگاه‌های موقت نوروزی به شهرستان برگردانده می شوند.

فعالان اجتماعی گناوه بمحض اطلاع از انتقال این ۲ دستگاه آمبولانس با ابراز گله‌مندی و نارضایتی از این اقدام عنوان کردند در حالی‌که شهرستان گناوه و دیلم از کمبود امکانات درمانی رنج می‌برند و در برهه‌هایی از زمان به دلیل کمبود امکانات جان بسیاری از همشهریان و گردشگران در شهرستان گناوه و دیلم به خاطر می‌افتد به همین دلیل مسئولان استان باید سعی در تجهیز بیشتر این مناطق به دلیل گردشگر پذیربودن و ورود گسترده مسافران در نوروز داشته باشند نه این که محدود امکانات موجود نیز حتی برای چند روز بازستانده شود.

آنها اظهارداشتند: باتوجه به تعطیلات نوروز و حضور میلیونی مسافران و گردشگران به شهرهای شمالی استان و ترافیک سنگین در جاده های منتهی در این مسیر ،آمبولانس بسیار مورد نیاز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر