چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۵۶۶
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۳

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: پویش "شهر ما روزه دار است" ترویج شود تا مسافران نوروزی بدانند که مردم شهر میزبان روزه دارند و باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر با بیان اینکه همزمانی رمضان و بهار طبیعت فرصت ارزشمندی برای سلوک انسان در مسیر بندگی است، بیان کرد: هر چند مهمانان نوروزی مسافر هستند و نمی‌توانند روزه بگیرند اما باید بدانند که مردم در شهر میزبان روزه دارند و باید حرمت این ماه را نگه دارند.

وی توصیه کرد: در جاده‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری تابلوهایی از پیام‌های اخلاقی و دینی نصب شود و در سواحل محفل‌های دعا و انس با قرآن برپا شود تا مسافران نوروز و مردم از آن بهره‌مند شوند.

هاشمی اضافه کرد: برپایی غرفه‌های کالاهای عفاف و حجاب در کنار دیگر غرفه‌های فرهنگ بومی مانند صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد و ایستگاه‌های اطعام و افطاری نیز برپا شود.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر اهمیت رعایت شئون ماه مبارک رمضان در ایام نوروز، گفت: لازم است ضابطان و نیروهای انتظامی با مسافرانی که به عمد متجاهر به روزه‌خواری و بی توجه به تذکرات هستند، برخورد کنند.

مشکل غرب و استکبار با ایران هویتی است

هاشمی با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت در ۲۸ اسفند ماه، یادآور شد: نتیجه این رویداد تاریخی و کودتای ۲۸ مرداد ماه پس از آن سربلندی و اتحاد ملت ایران بود.

وی افزود: نظام استکباری به سرکردگی انگلیس و آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به ایران و غارت آن بوده‌اند.

امام جمعه موقت بوشهر اظهار کرد: مشکل غرب و استکبار با نظام اسلامی ایران هویتی است و با مذاکره برطرف نمی‌شود و تجربه نیز این را نشان داده است.

هاشمی گفت: دشمن می‌خواهد نظام اسلامی ایران را از بین ببرد و مطرح کردن حقوق بشر و انرژی اتمی نیز بهانه است اما ملت و نظام ایران هر روز مقتدرتر و نظام استکبار ذلیل تر شده است.

توافق با عربستان بیشترین ضربه را به رژیم صهیونیستی می‌زند

وی با بیان اینکه ایران همواره در همه صحنه‌ها آمریکا را شکست داده، گفت: توافق با عربستان - که البته باید در ادامه هوشیارانه پیش رفت - رویدادی مهم برای کشور و پیروزی برای دولت آیت‌الله رئسی است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: پیروزی در میدان دیپلماسی نشان دهنده عزت نظام اسلامی ایران و اقتدار نیروهای آن است.

هاشمی با اشاره به مشکلات داخلی فراوان رژیم صهیونیستی، گفت: توافق ایران و عربستان بیشترین ضربه را به این رژیم غاصب و برخی از اغتشاشگران وابسته می‌زند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر