چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۶۵۴
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: ترویج سنت حسنه فرهنگ سفره‌های افطاری همراه با قناعت و سادگی توسط مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تبریک پیشاپیش عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تقارن ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و عید نوروز، بهار طبیعت می‌تواند تحولی در انسان‌ها ایجاد کند و باید همانگونه که خانه تکانی‌های ظاهری انجام می‌شود، دل‌ها را نیز خانه تکانی کرد و حال خود را دگرگون کنیم.

امام جمعه گناوه افزود: این تقارن فرصت بسیار خوب و مغتنمی است که باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به اهمیت ماه مبارک رمضان و حرمت این ماه تاکید فراوان کرده است افزود: فلسفه وجوب روزه در دین مبین اسلام و ادیان گذشته رسیدن به تقوا است و جامعه‌ای از دیدگاه اسلام بالنده است که در آن تقوا و حریم الهی رعایت و مقدسات دینی تکریم و تعظیم شود.

استفاده از ظرفیت‌های دینی برای ایجاد نشاط

حجت‌الاسلام رکنی حسینی افزود: در این ایام که با دهه تکریم مساجد همراه است، مساجد باید محور باشد و جهاد تبیین در مساجد صورت گیرد و از ظرفیت‌ها و آموزه‌های دینی برای ترویج نشاط و شادابی در جامعه استفاده شود.

وی گفت: در تعطیلات نوروز که تقارن با ماه مبارک رمضان دارد باید حرمت این ماه مبارک رمضان هم توسط مردم این شهرستان و هم هموطنان و مسافران و گردشگران نگه دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار کرد: در شرایطی که شهرستان در حال آماده شدن برای پذیرایی از مهمانان نوروزی است باید در زمان حضور میهمانان نوروزی، پویش‌های از طریق بیلبوردها تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر و فضاهای مجازی متناسب با شعائر مذهبی و قداست ماه رمضان، ترویج دین و مقدسات راه اندازی و ترویج شود.

وی گفت: در این ماه ضیافت الهی دل‌ها برای پذیرش آموزه‌های دینی آماده‌تر است و فضای معنوی حاکم می‌شود که مزین شدن ورودی‌های های شهر، جاده‌ها پیام‌های قرآنی بسیار مؤثر است.

امام جمعه گناوه گفت: ترویج سنت حسنه فرهنگ سفره‌های افطاری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فعال کردن موکب ها توسط مردم برای میهمانان نوروزی همراه با قناعت و سادگی مورد توجه قرار گیرد که در ایجاد فضای ماه رمضانی شهر بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه بیان کرد: کسی که وارد شهر می‌شود باید توسط بیلبوردها و تعابیر و جملاتی در حفظ شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان نوشته و زده شود که این فضای معنوی شهر در حفظ حرمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان

وی ادامه داد: ارتزاق مردم دغدغه همه ما است و ما نیز به ارتزاق و درآمد مردم بخصوص در نوروز واقف هستیم اما با توجه به اینکه ماه رمضان با ایام تعطیلات نوروزی تقارن پیدا کرده است باید حرمت این ماه نگه داشته شود و لذا دستگاه‌های متولی باید با تعامل با هم بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها عمل کنند و از تظاهر به روزه خواری در این ایام نیز به طور جد پرهیز شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: چهره شهر ما با مردمی متدین، باید مذهبی باشد و ضابطین و اماکن نیز همکاری کنند تا مواردی که سنخیتی با فرهنگ و دین ما ندارد جمع آوری شود.

استفاده از فرصت‌های ماه رمضان

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که باید بکوشیم از این مناسبت‌ها و فرصت‌ها و مجالس و محافل بیشتر بهره ببریم.

وی گفت: سالی که گذشت با همه اغتشاشات و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ما ایجاد کردند با مدیریت مقام معظم رهبری و حضور مردم این توطئه‌ها نقش بر آب شد و همگی باید تلاش کنیم منویات رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه در سال جاری ۹ نشست برگزار و مصوباتی اتخاذ کرده که تعدادی اجرا و مابقی نیز در دستور کار است.

عبدالرضا محمدی نژاد افزود: این جلسه با موضوع عید نوروز و ماه مبارک رمضان و جمع بندی مصوبات امسال این شورا برگزار شده است.

وی گفت: از مصوبات جلسه قبل تعیین مکان و آماده کردن نمازخانه‌ها برای ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز توسط ادارات و دستگاه‌ها مختلف بود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دهه تکریم و تعظیم و غبارروبی مساجد نیز در سطح شهرستان در حال اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر