جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۶۶۵
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: صاحبان موتورسیکلت‌های توقیفی در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشند، می‌توانند با پرداخت ۴۰درصد از حق پارکینیگ وسائط نقلیه خود را دریافت کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سردار حیدر سوسنی روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: طرح موتورسیکلت‌های رسوبی در استان بوشهر از اول فروردین تا ۱۵ فروردین اجرا خواهد شد، به طوری که در صورتی که شاکی خصوصی وجود نداشته باشد، افرادی که به هر دلیل موتورسیکلت آنها توقیف شده است تنها با پرداخت ۴۰درصد از حق پارکنیک می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که صاحبان این وسائط نقلیه در استان بوشهر نسبت به دریافت موتورسیکلت توقیفی خود اقدامی نکنند، حسب دستور قضایی موتورسیکلت آنها به مزایده خواهد رفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس شاخص های امنیتی استان بوشهر با وجود بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، رتبه های بسیاری خوبی دارد؛ رتبه سی‌ام شرارت، رتبه سی و یکم در نزاع جمعی به طوری که۹۹درصد از نزاع‌ها در استان فردی است، رتبه بیست و هشتم در امنیت اخلاقی و رتبه بیستم تصادفات از جمله این رتبه‌ها است.

سوسنی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ هیچگونه سرقت از بانک و طلافروشی در سطح استان بوشهر گزارش نشده است و خوشبختانه اگرچه باتوجه به شرایط تورمی جامعه ۲ درصد افزایش سرقت را شاهد بوده‌ایم اما در ۲۷ درصد از سرقت‌ها نیز عین مال کشف و به صاحبان آنها برگشت داده شده است.

وی با اشاره به کشف ۸۸ درصد جرائم خشن استان در سال جاری تصریح کرد: ۶ هزار و ۳۶۱ تن انواع مختلف مواد مخدر در استان بوشهر کشف و معتادان و تهاجران بسیاری جمع آوری شدند.

به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر، پلیس این استان ۴۸ هزار عدد مواد محترقه، یک میلیون و ۱۶۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در سال جاری کشف کرده است.

سوسنی با اشاره به اینکه امسال استان بوشهر ۲ شهید امنیت داشته است، اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ متهم در سال جاری شناسایی و دستگیر شده‌اند که نسبت به پارسال افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ۹۷ درصدها قتل‌های به وقوع پیوسته در این استان قاتل دستگیر شده است، افزود: ۲۰۸ محکوم تحت تعقیب نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: صد درصد از سرقت‌های مسلحانه و ۸۲ درصد از سرقت‌های به عنف در استان بوشهر منجر به دستگیری شده است و میزان سرقت از منازل ۱۴ درصد و میزان سرقت از اماکن خصوصی نیز در این استان ۹ درصد کاهش داشته است.

سوسنی با اشاره به افزایش ۱۱۷ درصدی کشف زمین‌خواری در استان بوشهر ادامه داد: در سال جاری چهار میلیون و ۳۵۲ هزار متر مربع زمین به ارزش یک تریلیون و ۶۶۶ میلیارد ریال ارزش زمین‌خواری در سطح استان بوشهری شناسایی و کشف شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر