شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۶۸۲
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: پویش همراهان سفر ایمن در سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح یکشنبه در آئین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن در بوشهر اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی برای افزایش ایمنی جاده‌های استان بوشهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این پویش، رفع خستگی از رانندگان و کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است، اظهار کرد: ترویج آداب نماز و مسائل فرهنگی از دیگر اهداف مهم این پویش است‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تاکید کرد: ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: این طرح به طور همزمان در ۱۰۰ نقطه از مجتمع‌های بین‌راهی و راهدارخانه‌ها سراسر کشور از جمله در سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان در حال اجرا است و تلاش دارد با اجرای برنامه‌های فرهنگی، موسیقی زنده، ایستگاه نقاشی و… رانندگان را ترغیب به استراحت و سپس ادامه مسیر نماید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با یادآوری اینکه هر یک می‌توانیم سفیرانی ترویج‌دهنده برای الزامات ایمنی و جاده‌ای باشیم، خاطرنشان کرد: مطابق تحقیقات صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها رخ می‌دهد که با اجرای پویش ۳۰_۶۰ می‌توانیم درصد تصادفات را کاهش دهیم.

آئین افتتاح پویش همراهان سفر ایمن با حضور فرماندار بوشهر، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس پلیس راه استان و جمعی از مسافران نوروزی برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر