پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۷۰۶
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۲۱۵ میلیارد تومان رهاورد سفر دور دوم هیات دولت به این استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، اسماعیل سجادی‌منش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۳۰ میلیارد تومان متمم سفر نخست هیات دولت بود که در این سفر مصوب شد.

وی افزود: همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت حوزه زیرساخت‌های میراث فرهنگی برای بافت تاریخی بوشهر و سیراف مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: براساس پی‌گیری‌های انجام شده ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم موزه شهید رئیسعلی دلواری و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای ساخت کارگاه‌های صنایع دستی در استان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به اعتبارات قابل توجه مصوب حوزه نفت و گاز درخواست شده عددی به صورت گلوبال با رویکرد دینی و مذهبی در اختیارحوزه میراث فرهنگی استان بوشهر قرار گیرد.

سجادی‌منش افزود: براین اساس تلاش می‌شود اماکنی از جمله امام زاده سلیمان گناوه، پیربهرس خلیفه‌ای دشتستان، بقعه شیخ منصور روستای زیارت دشتستان، امامزاده عبدالمهیمن بوشهر، مسجد جامع بردستان، پل و کاروانسرای مشیر و کاروانسرای دالکی با توجه به قدمت این اماکن و بنای ثبتی و فضای معنوی بازسازی و مرمت شوند.

وی ادامه داد: بناهای تاریخی منتظر تامین اعتبار برای بهسازی نمی‌شوند و نیاز است بناهای تاریخی موجود براساس اولویت مورد بازسازی قرار گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همچنین در حوزه اماکن تاریخی؛ بسیاری از این اماکن مرمت و استحکام بخشی اضطراری شده‌اند و نیاز است مابقی بناها از جمله قلعه داراب خان، آثارتاریخی شهرهای سیراف و جم نیز با حمایت استاندار و فرمانداران مرمت شوند.

ساماندهی زیرساخت‌های تاریخی و گردشگری خارگ

به گفته سجادی‌منش پنج میلیارد تومان اعتبار برای نخستین بار برای مرمت امام زاده میرمحمد حنفی، ساخت موزه خارگ، ساماندهی آثار دوره اشکانی و گور دخمه‌های پالمیری برای همیشه ساماندهی می‌شود.

وی واگذاری کار مرمت کاروانسراها مشیر و دالکی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و کار مرمت و به‌سازی آنها تا قبل از پایان فرودین سال آینده پس از سالها مطالبه گری آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده کار مرمت ۹ بنای ثبتی نیز در بافت تاریخی شهر بوشهر از سال آینده آغاز می شود.

سجادی‌منش از سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ کشور در این استان خبر داد و بیان کرد: در این زمینه ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد دهکده گردشگری ساحلی در تنگستان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه با مشارکت سرمایه‌گذاران تحول مهمی در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد اضافه کرد: پس از بازدید وزیر میراث فرهنگی از کاروانسرای دالکی و کاروانسرای مشیر دشتستان برای مرمت این آثار تاریخی اعتبارات لازم اختصاص داده شد که تا پایان فروردین عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی و هتل‌های استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از اشغال تخت‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی استان خبر داد و گفت: اکنون ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی و هتل‌های استان بوشهر چند روز مانده به عید نوروز پر شده است.

سجادی‌منش با اشاره به وجود ۶ هزار و ۳۰۰ واحد اقامتی در استان بوشهر گفت: امسال ظرفیت واحدهای اقامتی استان نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد یافته و براساس برنامه ریزی انجام شده تمام هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها و بوم‌گردی‌ها، کلاس‌های درس، خوابگاه‌های دانشجویی استان آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران را در ایام نوروز دارند.

وی با بیان اینکه سه کمپ خودچادری در ساحل بوشهر برای اسکان مسافران تعیین شده است، گفت: در تمام شهرهای استان بوشهر با مشارکت شهرداران و مسئولان شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر اقدامات مهمی برای خدمات‌رسانی به مسافران در نظر گرفته شده است.

وی با قدردانی از توجه استاندار بوشهر و مشارکت شهرداران در توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتگاه‌ها در شهرها به ویژه نقاط نقاط ساحلی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده خدمات لازم رفاهی برای مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان بوشهر ارائه می‌شود و در این راستا تاکنون ۲هزار و ۲۰۰ چشمه سرویس‌های بهداشتی در نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر ایجاد شده و انتظار می‌رود این رقم به ۲هزار و ۵۰۰ چشمه افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از راه‌اندازی گردشگری مقاومت در شهر بوشهر خبر داد و ادامه داد: گورستان انگلیسی‌ها، موزه شهید رئیسعلی دلواری، کنسولگری و بافت تاریخی بوشهر، قلعه ریشهر از جمله طرح‌های گردشگری مقاومت در بوشهر تعیین شده و این گردشگری همراه با روایت‌گری است.

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان از بدهی میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مجموع بدهی این اداره کل ۵۳ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۰ میلیارد از بدهی‌های گذشته در سالجاری پرداخت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر