جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۷۰۷
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۲

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای برگزاری طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز۱۴۰۲، پایش هوایی سواحل این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، محمد شکیبی‌نسب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به منظور نظارت بر فعالیت‌های گردشگری دریایی و حفظ ایمنی جان مسافران و گردشگران با بهره گیری از یک فروند جایروپلن ملکی اقدام به پایش هوایی سواحل استان می‌کند.

وی بیان کرد: این اداره کل با بکارگیری این جایروپلن همواره پیشرو در استفاده از خدمات پروازی برای نظارت بر ساخت و ساز ساحلی، جستجوی برای نجات دریایی، پایش آلودگی های نفتی در دریا و سواحل است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بکارگیری این دستگاه های که با نگاه مثبت و دوراندیشی بسیار ارزشمند دستگاه های متولی محقق شده گامی مهم و حائز اهمیت برای مدیریت نوار ساحلی خلیج فارس بویژه در بخش آلودگی‌های نفتی و جستجو و نجات دریایی است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: استان بوشهر از هم اکنون آماده آغاز طرح گردشگری دریایی شده و به محض مساعد شدن شرایط دریایی این طرح در بنادر استان آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح ۶ شناور ناجی و ۶ شناور همیار ناجی نسبت به ارائه خدمات جستجو و جو نجات دریایی در بنادر استان بوشهر اقدام می‌کنند.

شکیبی نسب افزود: استان بوشهر با برخورداری از بیشترین مرز آبی با خلیج فارس به طول 967 کیلومتر یکی از کانون های مهم گردشگری در جنوب کشور است که در همین راستا سالانه شمار قابل توجهی گردشگر دریایی جذب استان می‎‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر