شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۷۲۸
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم بر رفع مشکلات لنج‌داران، گفت: نیازها و مطالبات ساحل‌نشینان در تصمیم‌گیری مسئولان لحاظ شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیلم اظهار داشت: امروز گزارش‌های قابل قبولی از سوی مسئولان ارائه شد که امیدواریم شاهد تحقق رضایت‌مندی مردم از این عملکرد باشیم.

وی اضافه کرد: جایگاه رهبر فرزانه انقلاب بر دوست و دشمن پوشیده نیست و هدایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان در تمام پیچ و خم هائی که ما در دوران انقلاب داشتیم به عنوان یک هدایتگر راهنما و چراغی پر نور در جامعه مشخص است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان راهنمای جوامع ما و جوامع دیگر درخشیدند و مردم نیز به عنوان حامیان رهبری و نظام، به خصوص در شرایطی که قرار داریم یکی از ارکان ثبات و ماندگاری نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: دشمن تمام امکانات خود را بسیج کرده بود که یا براندازی و یا تجزیه را محقق کند و در تمام شعارها و تبلیغات آنها همین بود و اربابان خارجی به اینها اطمینان خاطر داده بودند که ما کار را یکسره خواهیم کرد اما همه نقشه‌های آنها بر باد رفت.

لزوم رفع مشکلات مردم

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ما باید قدر این مردم را بدانیم و مشکلات مردم را عمیقاً درک کنیم و با تمام وجود خود را خادم و خدمتگذار این مردم بدانیم.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات هر منطقه خاص خود دیده و متناسب با شرایط هر منطقه تصمیم بگیریم افزود: به طور مثال مشکلات استان بوشهر با استان‌های دیگر متفاوت است و باید تصمیمات خاص هر منطقه گرفته شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: در استانی هستیم که کارخانجاتی که بتوانند اشتغال ایجاد کنند محدود است و شغل اصلی مردم در بنادر با دریا و اقتصاد دریا محور است و در طول سال‌های مختلف شغل جایگزینی برای مردم پیدا نشده است.

وی تاکید کرد: مسئولین در تصویب قوانین در این مناطق تسریع کنند و تصمیمات باید متناسب با شرایط باشد و قانون عمیقاً از متن جامعه برخاسته باشد.

نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از خدمات رسانی مسئولین به مردم گفت: نیروی انتظامی مثل دیگر عزیزان در بسیج، سپاه، ارتش و همه نیروهای مسلح برای انقلاب شهید دادند و در مرزهای کشور در مبارزه با سوداگران مرگ و اشرار جانفشانی می‌کنند و مرتب شاهد شهادت این عزیزان هستیم که از همه دلاوران نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: به وزیر کشور و سایر مسئولین دیگر نیز گفتیم فراجا همانطور که باید احساس امنیت در مردم ایجاد کند برای حفظ زندگی و امنیت معاش مردم هم تلاش کند.

محدودیت لنج‌داران معیشت مردم را دچار مشکل می‌کند

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه امنیت تک‌بعدی نیست چند بعدی است و نباید چند قانونی در یک شهرستان و استان باشد افزود: قانون باید یکسان و همه جانبه برای همه مردم باشد تا دچار مشکل نشوند و همه را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: همه مردم ما با قاچاق که ضربه به منافع ملی است مخالف هستند اما لنج داران ما در استان مشکل دارند و فقط مشکلات مربوط به اینها نیست و افراد زیادی در محیط پیرامونی آنها تحت تأثیر قرار دارند و محدودیت لنج داران باعث مشکلات برای ارزاق مردم می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نباید در منطقه‌ای دور از مناطق مرزی بنشینیم و تصمیماتی بگیریم که زندگی روزانه و دراز مدت مردمی که مرزداران شایسته برای کشور هستند و افتخار آنها مرزداری و مبارزه با استعمار بوده دچار مشکل شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولین با مردم به تفاهم برسند که هم نظرات مسئولین تأمین شود و هم نیازهای مردم برطرف شود مردمی که همیشه پای انقلاب و نظام بوده اند که نمونه آخر آن راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که پای درخت تنومند انقلاب اسلامی ایستاده اند.

آیت الله حسینی بوشهری خواستار توجه جدی به جوانان شد و گفت: باید برای جوانان برنامه ریزی جدی کنیم و به گونه‌ای به آنان محبت کنیم که دشمن نتواند برای جوانان ما آغوش باز کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر