سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۸۰۵
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: مشاهده‌های میدانی اقصی نقاط شهرهای استان بوشهر از ورود نخست و زودهنگام مهمانان نوروزی به نوار ساحلی خلیج فارس حکایت دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، استان بوشهر از دیرباز با برخورداری از بافت تاریخی، موزه‌هایی متنوع، نخلستان های سر به فلک کشیده، پارک‌های ساحلی و کوه نمکی از مقصد اصلی مهمانان نوروزی در جنوب کشور است.

در کنار تمامی جاذبه های گردشگری، مهمان نوازی و خونگرمی بوشهری ها را باید رکن اصلی در جذب گردشگران بی شمار نوروزی به این استان بدانیم که سخاوتمندانه آغوش مهر و مهربانی خود را بر روی هم وطنان می گشایند.

برحسب رسم اغلب ایرانیان برای سپری کردن لحظه تحویل سال نو در منزل، اما تقارن بهار طبیعت و قرآن حجم قابل توجهی از مسافران نوروزی را پیش از آغاز سال نو روانه سواحل نیلگون خلیج فارس در استان بوشهر کرده است.

مراکز اقامتی و گردشگری استان بوشهر از چند روز پیش ظرفیت آنها تکمیل شده که این شرایط بخوبی گواه حجم انبوه مسافران ورودی به استان بوشهر است.

به فراخور این حضور گسترده مسئولان بخش‌های مختلف استان بوشهر نیز با بسیج تمامی ظرفیت و امکانات خود را مهیای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی کرده‌اند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از ۲۴ اسفند ماه و همزمان با آغاز طرح نوروزی تاکنون تردد ۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۴۱ وسیله نقلیه در محورهای ارتباطی این استان به ثبت رسیده است.


افزایش 21 درصدی ترددها در استان بوشهر

عبدالکریم اخترشناس می گوید: با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان مسافران نوروزی قبل از آغاز ضیافت الهی مسافرت های خود را آغاز کرده اند که شاهد افزایش ۲۱ درصدی کل ترددها از ۲۴ اسفند تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم.

وی ادامه داد: در پنج روز آغازین از اجرای طرح نوروزی در مجموع ۴۳۰ هزار و ۷۸۱خودرو از مبادی ورودی و خروجی استان بوشهر تردد کرده اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲۴.۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه می‌دهد: در این مدت مسیر رفت و برگشت بوشهر- چغادک با تردد بیش از ۲۷۵ هزار خودرو بیشترین آمار تردد را داشته و ساعت اوج تردد نیز ساعت ۱۸ تا ۱۹ است.

300 مدرسه استان بوشهر میزبان مهمانان نوروزی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز اضافه می کند: پذیرش مسافران نوروزی در ۲هزار و ۲۲۵ کلاس درس در قالب ۳۰۰ مدرسه این استان از روز گذشته با اولویت مهمانان فرهنگی آغاز شده است.

به گفته علوی موحدی، افزون بر 2 هزار و 225 کلاس یاد شده، ۵۰۰ کلاس درس در قالب ۸۰ مدرسه به صورت ذخیره برنامه‌ریزی شده تا در شرایط نیاز، به مسافران خدمات ارائه شود.

وی عنوان می‌کند: اولویت ارائه خدمات در ستادهای اسکان، با همکاران فرهنگی است اما در صورت وجود ظرفیت خالی در مدرسه‌ها، سایر کارمندان و قشرهای مختلف نیز پذیرش می‌شوند.

موحدی یادآور می شود: پذیرش از طریق مراجعه حضوری در ستادهای اسکان در همه شهرستان‌ها و مناطق استان و یا اینترنتی به نشانی eskan.medu.ie امکان پذیر است.


سه اقامت‌گاه مسافری در بندر بوشهر آغاز بکار کرد

شهردار بوشهر نیز می گوید: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، شهرداری بوشهر با چهار اقامت‌گاه نوروزی در مناطق یک و ۲ میزبان مسافران نوروزی شده است.

به گفته حسین حیدری اقامت‌گاه‌های دهکده گردشگری واقع در بزرگراه امام علی (ع) و شهید بشکوه واقع در ابتدای خیابان شهید چمران با مدیریت منطقه یک و اقامت‌گاه بوستان شغاب با مدیریت منطقه ۲ برای مسافران پیش بینی شده است.

اقامت‌گاه بوستان لیان نیز چهارمین اقامت‌گاه پیش بینی شده برای مسافران است که در صورت تکمیل شدن سه اقامت‌گاه نخست، اقامت‌گاه چهارم بر روی مسافران گشوده می‌شود.

حیدری ادامه داد: در اقامت‌گاه‌های یاد شده آب شرب، برق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و حمام عمومی و سایر امکانات رفاهی پیش بینی شده و برپایی چادر نیز توسط خود مسافران انجام می شود و بعنوان محل اقامتگاه نوروزی است.

وی اظهار کرد: در ارتباط با آب شرب تمهیدات لازم اندیشیده شده تا با استفاده از ظرفیت تانکرها آب شرب بهداشتی و سالم در اختیار مسافران قرار گیرد.

شهردار بوشهر عنوان می‌کند: همچنین سامانه هایی به صورت بارکدخوان پیش بینی شده تا آدرس مکان های مورد نیاز مسافران مانند حمام های عمومی، مکان های تفریحی و اماکن زیارتی به سهولت در اختیار آنان قرار گیرد.


بندر تجاری گناوه در کانون توجه گردشگران شمال بوشهر

بندر تجاری گناوه به همراه سایر بنادر دیلم و ریگ دروازه ورودی استان بوشهر از قسمت شمال است که هر سال میزبان هم میهنان مختلفی بویژه از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

در این بین شلوغی بی و حد و حصر بازارهای شمال استان نیز جلوه دیگری از حضور گسترده مهمانان نوروزی در بنادر این منطقه و بویژه گناوه است.

به گفته فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه، این شهرستان به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمام طول سال و تعطیلات پذیرای گردشگران و مسافران می شود.

محمدتقی صفری افزود: زاگر چه خدمت‌رسانی به جمعیت میلیونی که چندین برابر جمعیت شهرستان هستند کاری سخت و دشوار است اما با این وجود تمام ظرفیت ها برای میزیانی شایسته گناوه پای کار آمده اند.

وی ادامه داد: این شهرستان باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته در تعطیلات نوروز آینده بیشترین حجم گردشگر را به خود اختصاص خواهد داد و نیاز است برای خدمت رسانی مناسب به آنها، ستاد تسهیلات سفر استانی از ستاد این شهرستان حمایت و پشتیبانی کند.


عسلویه میزبان گردشگران صنعتی شد

در جنوبی ترین نقطه استان بوشهر عسلویه به عنوان کانون تولید گاز کشور با ظرفیت گردشگری صنعتی از هم اکنون شاهد گردشگرانی از استان های همجوار و بویژه فارس شده است.

صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در کنار ساحل زیبا و چشم نواز باعث شده تا این منطقه صنعتی هر ساله در ایام نوروز میزبان شمار قابل توجهی از هم وطنان باشد.

عسلویه را همه به ظرفیت صنعتی آن می شناسند ولی وجود پارک ملی نایبند، روستاهای ساحلی هاله، بنود، بندو و بستانو، جنگل حرا، آبشار درزو و دهکده گردشگری پازارگاد از جاذبه‌های بکر این منطقه است که تلفیق این جاذبه های طبیعی با تاسیسات صنعتی هر گردشگری را برای سفر به این منطقه به وسوسه می اندازد.

برآیند

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که امسالی متفاوت با سال‌های گذشته از حین حضور گردشگران در استان بوشهر در طول تعطیلات نوروز رقم خورد؛ شرایطی که با وجود ارتقا زیرساخت‌های گردشگری طی 18 ماه گذشته می توان فتح بابی برای حضور گردشگران در سایر فصول سال ر این استان نیز باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر