پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۸۱۸
سه‌شنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: مردم با توجه به شروع تعطیلات نوروز با رعایت نکات ایمنی و عمل به توصیه‌های پلیسی سارقان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بگذارند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توصیه‌های پلیس یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت است، به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری وجه نقد و طلاجات و اشیای گران قیمت در منزل خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: هنگام حمل پول نقد، طلاجات، اسناد یا سایر اموال قیمتی احتیاط کنید و پول، طلاجات و سایر اموال قیمتی خود را در معرض دید همگان قرار ندهید.

وی گفت: از شمارش پول در انظار عمومی خودداری کنید و از وصل کردن تلفن همراه خود بر روی کمربند، آویختن آن به گردن یا به طور کلی قرار دادن آن در معرض دید بپرهیزید.

وی تصریح کرد: شماره سریال تلفن همراه خود را در جایی یادداشت کنید تا در صورت سرقت بتوان آن را ردیابی کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر یادآور شد: هنگام به همراه داشتن اموال با ارزش، ترجیحاً از وسایل نقلیه عمومی، نظیر تاکسی و آژانس استفاده کنید.

در اماکن امن توقف کنید

وی گفت: در صورتی که پول نقد و یا اشیای قیمتی یا مدارک مهمی به همراه دارید، حتی الامکان از پیاده‌روی برای مسافتی طولانی بپرهیزید و برای عبور از خیابان‌ها کیف دستی خود را نزدیک به بدن و به سمت پیاده رو نگه دارید.

وی تصریح کرد: در خیابان و سایر معابر و اماکن عمومی، مراقب کودکان خود باشید و از تزئین کودکان به زیور آلات قیمتی و رها کردن آنان در معابر، بوستان‌ها، اماکن مذهبی و.. خودداری کنید.

وی یادآور شد: در جاده‌های خارج از شهر، هنگام استراحت، در مجاورت مکان‌های امن، نظیر پلیس راه، پاسگاه‌های انتظامی و … توقف کنید و درب و شیشه‌های خودرو را بسته نگه دارید..

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر بیان کرد: مراقب افرادی باشید که تحت عنوان مأمور، قصد کنترل چک پول و اشیا خریداری شده شما را دارند و قبل از مسافرت و یا ترک منزل منزل خود را به سیستم‌های امنیتی هشدار دهنده تجهیز کنید و همیشه هنگام ترک اتومبیل خود، از بسته شدن درها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید.

مراقب اشیای قیمتی باشید

وی اضافه کرد: در حین گردش و تفریح، اتومبیل خود را در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: چنانچه اتومبیل خود را در پارکینگ منزل پارک می‌کنید از قفل بودن درب‌های آن مطمئن شوید. در هنگام وقوع حادثه و مراجعه به مراکز درمانی، خونسردی خود را حفظ نموده و در صورت ترک اتومبیل آن را قفل کنید.

وی بیان کرد: راه‌های کانال کولر پشت بام را هرچند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید و پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را سریعاً به بانک بسپارید.

سرهنگ کارآگاه سهرابی افزود: در هنگام مراجعه به محل‌های عمومی نظیر رستوران‌ها، از آویزان کردن کیف خود درپشت صندلی خودداری کنید و تا آنجا که ممکن است از حمل پول زیاد خودداری کرده و در صورت جابجایی پول نقد، از کیف و وسیله مناسب و مطمئن استفاده کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر