جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۴۸۴۷
سه‌شنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با افزایش ۵۳ درصدی نسبت به مدت منشابه در سال گذشته،6 هزار و 300 واحد اماکن استان بوشهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند

به گزارش فکرشهر، اسماعیل سجادی‌منش روز سه‌شنبه در حاشیه آئین استقبال از مسافرین نوروزی در بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به افزایش ظرفیت در زمان حاضر، اماکن اقامتی استان از لحاظ کمی و کیفی در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی افزود: امسال ظرفیت واحدهای اقامتی استان نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد یافته و براساس برنامه ریزی انجام شده تمام هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها و بوم‌گردی‌ها، کلاس‌های درس، خوابگاه‌های دانشجویی استان آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران را در ایام نوروز دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: افزون بر این نظارت خوبی نیز در حوزه اسکان بر بخش خصوصی وجود دارد.

سجادی‌منش بیان کرد: در زمان حاضر سه کمپ خودچادری در ساحل بوشهر برای اسکان مسافران تعیین شده است و در صورت افزایش شمار مسافران ورودی به استان آمادگی راه اندازی یک کمپ دیگر نیز وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همچنین در تمام شهرهای استان بوشهر با مشارکت شهرداران و مسئولان شهرستان‌های ۱۰گانه استان اقدامات مهمی برای خدمات‌رسانی به مسافران در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص ممنوعیت نصب چادر در کنار ساحل افزود: براساس تصمیم ستاد تسهیلات سفر هر شهرستان از نصب چادر در سواحل پیش‌گیری می‌شود و در صورت دیدن چادرهای مسافری در کنار ساحل افراد به سمت اسکان در کمپ‌های موقت نوروزی هدایت می‌شوند.

سجادی‌منش گفت: امید می‌رود مسافران و گردشگران هم به حق و حقوق خود و هم به حقوق مردم استان احترام بگذارند و با احترام به تصمیم گرفته شده و با هدف استفاده هر چه بیشتر از ساحل از نصب چادر در کنار ساحل خودداری کنند.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده خدمات لازم رفاهی برای مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان بوشهر ارائه می‌شود و در این راستا تاکنون ۲هزار و ۲۰۰ چشمه سرویس‌های بهداشتی در نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر ایجاد شده و انتظار می‌رود این رقم به ۲هزار و ۵۰۰ چشمه افزایش یابد.

به گفته سجادی منش افزون بر کمپ‌ها و واحدهای اقامتی فعال در استان بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۲هزار کلاس درس در قالب ۳۰۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۹ ایستگاه امدادی جمعیت هلال احمر و ۱۵ پست اورژانس در استان بوشهر گفت: براساس آمارها نرخ تصادف و مرگ و میر در استان تاکنون منفی بوده و امید می‌رود با دقت و آرامش رانندگان این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی همچنان منفی باشد.

سجادی‌منش گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر نیز با راه اندازی پویش سفر ایمن در شمال، جنوب و مرکز استان در تلاش است با برگزاری برنامه های شاد تفریحی و افطاری سبک در مجتمع‌های اقامتی خستگی رانندگان برطرف و از بروز حوادث پیشگیری شود.

وی یادآور شد: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با هدف راهنمایی مسافران نوروزی ۱۰ پست در ورودی مراکز شهرستان‌های استان راه‌اندازی کرده است.

به گفته سجادی منش همچنین با توجه به تلاش‌ها و برنامه ریزی انجام شده موجودی کالاهای استان شامل مرغ، برنج و گوشت تاکنون خوب بوده و در صورت نیاز امکان تزریق بیشتر کالاها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به برپایی برنامه‌های فرهنگی شاد برای مسافران نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول اظهار کرد: در زمان حاضر با تمهیدات اندیشیده شده آرامش خوبی بر استان در جنبه های مختلف حاکم است و تلاش می‌شود میزبان خوبی برای هموطنانمان در اقصی نقاظ کشور باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر