سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۹۳۵
شنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: سفرهای نوروزی به استان بوشهر در سه پیک پیش از نوروز، هفته نخست و دوم نوروز پیش بینی شده و اکنون نیز ظرفیت مرکزهای اقامتی و گردشگری این استان به طور کامل تکمیل شده است.

به گزارش فکرشهر، وحید جمالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مرکز استان بوشهر نیز سه اقامتگاه میدان انتظام، دهکده گردشگری و پارک شعاب در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته و در صورت نیاز اقامتگاه جدید در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت گردشگران و مسافران، 106 غرفه صنایع دستی در استان بوشهر برپا شده تا گردشگران بتوانند از کالاهای صنایع دستی بخوبی استفاده کنند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: اسکله گردشگری نیز در این ایام به صورت موقت برپا شده و مجوزهای لازم برای شناورهای داوطلب فعالیت در حوزه گردشگری صادر شده است.

وی ادامه داد: در این ایام یک شناور سنتی و هفت موتورلنج خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر را ارائه می‌دهند.

جمالی افزود: در حوزه گردشگری دریایی در بندر بوشهر تا روز سوم فروردین چهار هزار نفر مسافر نوروزی از خدمات گردشگری دریایی استفاده کردند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر هشت شهرستان ساحلی دارد که از آغاز تعطیلات نوروزی گردشگران از تمامی این شهرستان‎های و جاذبه های گردشگری متنوع آن استفاده کرده‌اند.

وی عنوان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته تاکنون حدود 500 هزار نفر از مسافران از جاذبه های تاریخی استان در شهرستان های مختلف بازدید داشته‌اند.

جمالی یادآور شد: در بندر بوشهر نیز پنج موزه مردم‌شناسی، تجارت دریایی خلیج فارس، منطقه‌ای خلیج فارس، دهدشتی و شهید رئیسعلی دلواری و همچنین بافت تاریخی به نحو چشمگیری مورد استفاده گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

جمالی ادامه داد: کارونسرای مشیر و دالکی دیگر جاذبه های تاریخی استان بوشهر است که مورد استقبال ویژه گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همچنین حق استفاده از ساحل برای تمام مردم و بویژه گردشگران نوروزی است که در این زمینه انتظار داریم مسافران با اجتناب از برپایی چادر در ساحل، اقامت خود را در کمپ‌ها انجام دهند.

وی یادآور شد: نشست ستاد سفر استان بوشهر در ایام نوروز به صورت مستمر برگزار می شود تا در صورت وجود مشکل یا کاستی در اسرع وقت نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

جمالی اظهار کرد: در استان بوشهر با پیش بینی خوب صورت گرفته تاکنون هیچ مشکل خاصی در پذیرش مسافران نوروزی رخ نداده و شرایط خوبی بر مقصدهای گردشگری پذیر استان حاکم شده است.

وی گفت: بوشهر، گناوه، دشتستان، دیلم و عسلویه به عنوان ورودی استان بوشهر بیشترین میزان گردشگران نوروزی استان را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر