جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۰۰۶
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید خبر داد و گفت: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی از امروز تا روز سه شنبه به سبب ناپایداری‌های جوی، بارش پراکنده باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات، پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل و فراساحل استان نیز در این مدت متلاطم خواهد بود.

وی افزود: آسمان استان طی ساعات آینده نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد، در برخی نقاط گردوخاک، طی ساعاتی بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

محمدی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از عصر در سواحل و بر روی دریا طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر از بعد از ظهر در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و افزود: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا از ۱۲۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۱۰ سانتیمتر، گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

محمدی گفت: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران دور از انتظار نیست.

وی خواستار خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر و ممنوعیت شنا شد و افزود: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی مد نظر باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر