چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۰۷۲
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: از ۱۵ اسفندماه و در قالب طرح نوروزی، با وجود ۵۰۰ نفر از پاکبانان این سازمان، کار نظافت و جمع‌آوری پسماندهای شهری به شکل ۲۴ ساعته در بندر بوشهر انجام می‌شود.

فرشید کارمزد روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بوشهر خواستگاه مردمی متدین، با فرهنگ و مهمان نواز است که به وجود داشتن شهری زیبا افتخار می کنند.

وی افزود: این شرایط سبب شده تا یک وظیفه سنگین بر دوش مجموعه شهرداری و به خصوص سازمان مدیریت پسماند احساس کنیم و تمام تلاشمان را به خرج دهیم تا در آستانه نوروز و حین تعطیلات نوروزی شهری شاد، زیبا و خالی از پسماند داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: بدین منظور طرح نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه امسال به اتمام می رسد و در قالب آن در کنار ۳۸۰ پاکبان موجود، ۱۲۰ پاکبان جدید نیز به سازمان اضافه شد.

کارمزد با اشاره به بخشی از فعالیت های نوروزی این سازمان بیان کرد: برنامه ریزی ایام نوروز از بهمن ماه سال گذشته آغاز و در مرحله اول شناسایی دقیق نقاط گردشگری و سلول بندی آنان انجام شد.

وی ادامه داد: در این برنامه تعداد مخازن ، تعداد نیروی پشتیبان و سایر تجهیزات مورد نیاز مشخص و تصمیم گیری لازم انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد : از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته با آغاز طرح استقبال از بهار پاکسازی تمامی محلات در دستور کار قرار گرفت و تمامی محلات به وجود اکیپ های پاکسازی و لایروبی، انجام شد.

کارمزد بیان کرد: مخازن قابل تعمیر نوسازی و وارد چرخه استفاده، نوار ساحلی، نقاط گردشگری و ورودی شهر بوشهر کاملا پاکسازی و مخازن جدید در نقاط مشخص شده جانمایی شد.

وی ادامه داد: پیش از نوروز نصب برچسب فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا روی مخازن زباله، نصب برچسب فرهنگ مدیریت پسماندها بر روی خودروهای تخصصی خدمات شهری، اضافه کردن ۱۲۰ نیروی فصلی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ و اضافه کردن ۱۱۰ مخزن ۷۷۰ لیتری و ۷۰ مخزن ۲۴۰ لیتری به نوار ساحلی و نقاط گردشگری شهر بوشهر انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد : اضافه کردن ۲ خودروی تخصصی حمل زباله مختص نوار ساحلی به صورت شبانه روزی برای ایام نوروز، دایرکردن هایپرمارکت پسماند در نوار ساحلی جهت تبادل پسماند تفکیک شده با کالاهای اساسی جهت ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا از دیگر فعالیت های این سازمان برای آماده سازی بندر بوشهر برای تعطیلات توروزی بوده است.

کارمزد بیان کرد: آمار بازیافت غرفه ها و خودرو های طرح تفکیک از مبدا پسماند در سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۵۳ هزار تن بوده است و در حالی که روزانه حدود ۱۵۵ هزار کیلوگرم پسماند جمغ آوری شده اما در نوروز امسال این میزان به ۱۹۴ هزار کیلوگرم در روز رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: تهیه هدایای فرهنگی مانند دفتر نقاشی، دفتر یادداشت، کیسه خرید پارچه ای در سه مدل، کتاب شعر و کتاب داستان برای کودکان برای فعالین طرح تفکیک از مبدا و همچنین مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در گفت و گوهایی که با همشهریان و مسافرین نوروزی داریم، از وضعیت نظافت شهری و جمع آوری به موقع پسماندها اظهار رضایت دارند که همین رضایت همشهری ها و هم وطنان مهمان برای ما کافی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر